Ikan pun kena gangguan seksual

ikan talapia

Semalam saya tengok ikan talapia saya yang ni lain macam saja. Tak aktif dan putih macam tak cukup darah. (nota : pagi ini ikan tu dah mati )

Saya bergurau dengan suami,  jom bawa ke klinik haiwan .

Cepat-cepat dia jawap ..” tak boleh! nanti awak kena raba dengan doktor haiwan…”

ha ha ha….

raba dalam coli

Dah tua bangka pun perangai macam setan!

Apakah Gangguan Seksual?

Gangguan Seksual merujuk kepada perlakuan seksual yang tidak diminta, diundang atau ditawarkan.

Gangguan lisan – Contoh: teguran, komen-komen, berjenaka, mengusik,membuat bunyi dan menyoal perkara-perkara yang tidak menyenangkan.

Gangguan dari segi isyarat – Contoh: menjelir lidah atau membuat bunyi dengan nada yang tidak sesuai, menjilat bibir atau memegang serta memakan makanan secara provokatif, isyarat tangan atau bahasa yang berbentuk lucah dan menggoda.

Gangguan visual – Menunjukkan material-material pornografi, melukis lakaran atau menulis sesuatu berasaskan seksual, mempamerkan sesuatu yang berbentuk seksual.

Ganguan psikologikal – Contoh: Undangan-uundangan sosial yang tidak diingini, kekerapan mengajak untuk mengadakan temujanji atau intimasi fizikal.

Gangguan fizikal – Sentuhan, tepukan, cubitan, urutan, geselan terhadap tubuh badan yang tidak bersesuaian, pelukan, ciuman, meraba dan gangguan seksual

– Women’s Aid Organisation

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. pelik tp benar…

  2. pening betul kan dgn perangai manusia…

    😯
    .-= nazra´s last blog ..Lelaki : Skinny jeans di hari raya? =-.

  3. Harapkan pagar, pagar makan padi..
    Harapkan doktor haiwan, doktor haiwan berangai biang keladi…

    *Tak sempat nak buat hidangan raya lah ikan talapia Kujie tu…
    .-= Kak Long´s last blog ..Ada apa dengan nombor 090909? =-.

  4. luthtextile says:

    wahh.. tapi kat opis banyak la gangguan macam tu.. hohoo..
    tupai dirawatt dalam bau dalam tu, dia ada ramuan ataupun formula ke kak? hahaa 😳 😳
    .-= luthtextile´s last blog ..Perlukah “angkat – mengangkat”? =-.

  5. Fatin Pauzi says:

    Ish, tak sukenya sal ni! Semua gangguan tu dah kene. Adeh, penat da jadi anak dara. Kalau jadi bini orang, tak de orang nak wat gangguan ni sume kan, Kak Jie?

    *Tapi, tak jugak. wuuu~

    • @Fatin Pauzi, oh ye ke….abis tu buat apa? buat laporan polis tak?

      kak jie faham kalau ramai yg tak buat laporan kerana bukan senang ukt mencerita semula apa yg diperlakukan

      • Fatin Pauzi says:

        @Kujie, Ntah la, Kak Jie. Rasa cam, larat ke nak gi balai polis wat laporan as polis pandang pun cam nak telan. grrr….~

  6. apa kaitan tupai dgn p*** d***??? Sengal betul dr tu… U mana dia belajo?

    –>kak jie, mnta izin add url akak kat blog saya.. tq

  7. Dr Haiwan pun ada peluang buat benda cenggini.. macam-macam hal. Ingat tok moh ngan dr sakit puan jee yang selalu amik kesempatan.
    .-= nuaeman´s last blog ..Misteri: Hilang waktu berbuka puasa =-.

  8. mengong kan doc tuh~!! huhu… 😈

  9. ikan kena raba, tupai raba tetek… hihii… gelihati BD baca. Jie kena apa…?

  10. kesian gila kat tupai tu,last2 mati jugak :mrgreen:
    .-= blowie´s last blog ..Perbezaan otak lelaki dan perempuan~~ =-.

  11. Hahaha 😀 Lawak lar suami kak! Memang setan! 👿 LOL 😛
    .-= tekkaus´s last blog ..My First Kitty Cat Shots =-.

  12. ghitewww..

  13. ahaks.mintak haiwan dirawat,last2 diri sendiri yg “dirawat” ish.teruk doktor tu. belajar tinggi2 pun perangai camtu ye.
    .-= naz´s last blog ..Khabir Bhatia =-.

  14. Salam Ramadhan Kak Jie.
    Rezeki bulan puasa tu kak jie… Boleh buka puasa dengan ikan talapia nanti. 😀
    .-= suara´s last blog ..Rezeki yang mana? =-.

  15. dl pun sy pnh dgr kes mcm ni dari seorang pembaca setia blog sy di pontian. dia mengadu kpd sy psl hubungan dgn doktor haiwan.

    agaknya doktor haiwan selalu tgk binatang berbogel sebab tu tak tahan kah3.
    .-= megat´s last blog ..Komen Di Blog Biarlah Ikut Topik, Jangan Syok Sendiri =-.

  16. Huhu… Dr Haiwan nama dia 👿

    p/s:dah sampai balik kilang ..fiuh panas gilerz.. berpinau ghasenye
    .-= iza´s last blog ..Buat Aku Tersenyum… (^__^) =-.

  17. Doktor tersempit kehidupan..apa ni tiada kerja lain ke….
    .-= safar´s last blog ..Strategi Pelancaran Semula Produk/Servis Sebagai Pemangkin Jualan =-.

  18. wah, kena gangguan jugak k jie..? siannyer, dh mati plak? kna cr lawyer tu jie…heheh.

    teruknyer dr tu..iskk3
    .-= jun´s last blog ..Kek buah Chef Tania =-.

  19. Ada jugak macam tu ya! 😯 Patut la dia jadi doktor haiwan, perangai pun dah sejibik cam haiwan!
    .-= wanwma´s last blog ..(Teknologi) Kedudukan Laman Anda di Alexa. =-.

  20. mana punya dr tu, tangkap jerk pastu penjarakan, dah pangkat datuk nak buat perangai lagik…
    .-= shay´s last blog ..Yang Wajib Didahulukan… =-.

  21. wow.. kes raba2 ni.. wkakakka..

    maza selalu gak kena gangguan sexual.. alahaii.. kanzzz
    .-= maza´s last blog ..Bingkisan Peminangan: Maza =-.

  22. gangguan seksual secara lisan tu la yang paling banyal kan… 😈
    .-= beliamuda´s last blog ..Jauhnya realiti daripada kesempurnaan fantasi =-.

  23. masyallah…. tak dak keroje ker tu nak rawat tupai gi raba ***** orang plaks , dungu
    .-= Mak Su´s last blog ..Masakanmu sungguh perisa dan aku merindui segalanya =-.

  24. pikir2 balik, kelakar jugak…
    erm…
    ikan tilapia akak menunggu masa masuk ke dalam kuali kut…
    tu yg pucat lesi je tu…hehe
    .-= ChekguBH´s last blog ..Mari Menghabiskan Uwang Anda… =-.

  25. teruk doktor tu
    .-= y[o]n´s last blog ..blOg aku hancur kejap =-.

  26. erk..buat malu doktor haiwan je..
    .-= Lan Bingka´s last blog ..Dah lama tak cuti sakit =-.

  27. ha3. semua da tak caya kat doc haiwan! kureng tul punye Doc. ape kes rawat tupai dlm baju, dah tupai demam panas, nk panaskan tupai kat dalam baju wat ape lagi.

    cikgu tadika tu pon sengal jgk. apahal smpai doc tu boleh bukak², sampai boleh pegang² dia punye, lagi dasat sampai boleh h***p² lagi…

    patot awal² lg dh kne tepis tangan doc tu… takkan mula² biar je kut???
    .-= JHafiz´s last blog ..Kayuh Perlahan² =-.

    • @JHafiz, hehehe.. mula2 rela..lepas tak mencapai standart piawaian…dah tua…sebab tu baru bantah!

      😆

      • @Kujie, ha3. sebab tua ke? tula, tpkir camtu jgk smalam… Mula² rela, layan, pastu xtaw la… datang keinsafan nk btobat la agaknye…

        • @JHafiz, entri ni pasal ikan kak jie yang sakitlah…bukan pasal cikgu tadika tu..hehehe

          • @Kujie, he3, emosional sket la kakjie… terlebih suda,tapi artikel ni panjang sebab sbb gangguan tu.bukan psl ikan.hu3.

            mm..banyak la plk kakjie bela ikan. hobi ke? angkat ikan kelisa la kakjie, lawaa….. ^^
            .-= JHafiz´s last blog ..Kayuh Perlahan² =-.