Ikan pun kena gangguan seksual

ikan talapia

Semalam saya tengok ikan talapia saya yang ni lain macam saja. Tak aktif dan putih macam tak cukup darah. (nota : pagi ini ikan tu dah mati )

Saya bergurau dengan suami,  jom bawa ke klinik haiwan .

Cepat-cepat dia jawap ..” tak boleh! nanti awak kena raba dengan doktor haiwan…”

ha ha ha….

raba dalam coli

Dah tua bangka pun perangai macam setan!

Apakah Gangguan Seksual?

Gangguan Seksual merujuk kepada perlakuan seksual yang tidak diminta, diundang atau ditawarkan.

Gangguan lisan – Contoh: teguran, komen-komen, berjenaka, mengusik,membuat bunyi dan menyoal perkara-perkara yang tidak menyenangkan.

Gangguan dari segi isyarat – Contoh: menjelir lidah atau membuat bunyi dengan nada yang tidak sesuai, menjilat bibir atau memegang serta memakan makanan secara provokatif, isyarat tangan atau bahasa yang berbentuk lucah dan menggoda.

Gangguan visual – Menunjukkan material-material pornografi, melukis lakaran atau menulis sesuatu berasaskan seksual, mempamerkan sesuatu yang berbentuk seksual.

Ganguan psikologikal – Contoh: Undangan-uundangan sosial yang tidak diingini, kekerapan mengajak untuk mengadakan temujanji atau intimasi fizikal.

Gangguan fizikal – Sentuhan, tepukan, cubitan, urutan, geselan terhadap tubuh badan yang tidak bersesuaian, pelukan, ciuman, meraba dan gangguan seksual

– Women’s Aid Organisation

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

54 thoughts on “Ikan pun kena gangguan seksual”

  1. wahh.. tapi kat opis banyak la gangguan macam tu.. hohoo..
    tupai dirawatt dalam bau dalam tu, dia ada ramuan ataupun formula ke kak? hahaa 😳 😳
    .-= luthtextile´s last blog ..Perlukah “angkat – mengangkat”? =-.

  2. Ish, tak sukenya sal ni! Semua gangguan tu dah kene. Adeh, penat da jadi anak dara. Kalau jadi bini orang, tak de orang nak wat gangguan ni sume kan, Kak Jie?

    *Tapi, tak jugak. wuuu~

    1. @Fatin Pauzi, oh ye ke….abis tu buat apa? buat laporan polis tak?

      kak jie faham kalau ramai yg tak buat laporan kerana bukan senang ukt mencerita semula apa yg diperlakukan

      1. @Kujie, Ntah la, Kak Jie. Rasa cam, larat ke nak gi balai polis wat laporan as polis pandang pun cam nak telan. grrr….~

  3. apa kaitan tupai dgn p*** d***??? Sengal betul dr tu… U mana dia belajo?

    –>kak jie, mnta izin add url akak kat blog saya.. tq

  4. Dr Haiwan pun ada peluang buat benda cenggini.. macam-macam hal. Ingat tok moh ngan dr sakit puan jee yang selalu amik kesempatan.
    .-= nuaeman´s last blog ..Misteri: Hilang waktu berbuka puasa =-.

  5. kesian gila kat tupai tu,last2 mati jugak :mrgreen:
    .-= blowie´s last blog ..Perbezaan otak lelaki dan perempuan~~ =-.

  6. ahaks.mintak haiwan dirawat,last2 diri sendiri yg “dirawat” ish.teruk doktor tu. belajar tinggi2 pun perangai camtu ye.
    .-= naz´s last blog ..Khabir Bhatia =-.

  7. dl pun sy pnh dgr kes mcm ni dari seorang pembaca setia blog sy di pontian. dia mengadu kpd sy psl hubungan dgn doktor haiwan.

    agaknya doktor haiwan selalu tgk binatang berbogel sebab tu tak tahan kah3.
    .-= megat´s last blog ..Komen Di Blog Biarlah Ikut Topik, Jangan Syok Sendiri =-.

  8. Doktor tersempit kehidupan..apa ni tiada kerja lain ke….
    .-= safar´s last blog ..Strategi Pelancaran Semula Produk/Servis Sebagai Pemangkin Jualan =-.

  9. mana punya dr tu, tangkap jerk pastu penjarakan, dah pangkat datuk nak buat perangai lagik…
    .-= shay´s last blog ..Yang Wajib Didahulukan… =-.

  10. masyallah…. tak dak keroje ker tu nak rawat tupai gi raba ***** orang plaks , dungu
    .-= Mak Su´s last blog ..Masakanmu sungguh perisa dan aku merindui segalanya =-.

  11. ha3. semua da tak caya kat doc haiwan! kureng tul punye Doc. ape kes rawat tupai dlm baju, dah tupai demam panas, nk panaskan tupai kat dalam baju wat ape lagi.

    cikgu tadika tu pon sengal jgk. apahal smpai doc tu boleh bukak², sampai boleh pegang² dia punye, lagi dasat sampai boleh h***p² lagi…

    patot awal² lg dh kne tepis tangan doc tu… takkan mula² biar je kut???
    .-= JHafiz´s last blog ..Kayuh Perlahan² =-.

      1. @Kujie, ha3. sebab tua ke? tula, tpkir camtu jgk smalam… Mula² rela, layan, pastu xtaw la… datang keinsafan nk btobat la agaknye…

          1. @Kujie, he3, emosional sket la kakjie… terlebih suda,tapi artikel ni panjang sebab sbb gangguan tu.bukan psl ikan.hu3.

            mm..banyak la plk kakjie bela ikan. hobi ke? angkat ikan kelisa la kakjie, lawaa….. ^^
            .-= JHafiz´s last blog ..Kayuh Perlahan² =-.

Comments are closed.