Kuih 25 sen


Kuih ini berharga 25 sen sebiji. Seringgit boleh dapat 4 biji.

Lokasi : Pekan Selasa, Kampung Lalang, Mukim Siong, Baling, Kedah. ( Pekan Selasa tu maksudnya pasar pagi yang diadakan setiap hari selasa )

Tarikh : 27-5-2008 semasa petrol masih lagi jualan murah. Sekarang? Kena telefon mak tanya.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Intan -uikkk..mahainya rm5. Kat sini rasanya masih rm 3.5 kot.

    lama tak makan nasi ayam kt luar..erk..kt rumah pun lama tak makan ayam

    he he he..

    kemat Baling ke Siong…org sekampung la kita.

    Neeza – masa kakjie p kelantan dulu tak jumpa pun mcm tu..

    tapi kuih2 kt satu kedai kat pasir mas depan sekolah tu…kat restoran tu sedap2 lah..

    kami siap on the way blk KL singgah lagi sekali.

  2. Neeza Shahril says:

    kat kampung neeza ni kelantan kan, kuih masih RM1=5 ketul dan besar2… tapi sekarang tak tahu la.. mungkin naik la kot..

  3. wow..Baling kg saya

  4. Intan Rosnitta says:

    K.Jie…

    Kat KB dulu pun murah2 tapi skrg pun dah mahal. Harga dah standard. Masa intan blk kg hari tu, mkn nasi grg ayam rm5. Rasanya kat s.alam pun murah sikit kot.

    Segalanya naik skrg ni kecuali gaji..huhu 🙁

  5. umi mia owh..kt pekan pun dapat lagi ye…sonok kan..

    kuih besar2 pula tu

    mz – alamak..pakcik nk try test ilmu dapur saya ke..

    ha ha ha

  6. zura – tahan ke?

    huhuhuhu….kalau kuih iye…kalo bab sunyi sepi tu nanti..tak sampai 2 hari dah cabut balik…

    mat gebu a’aha..betul la tu ..kat sana kuih mmg murah lagi.

    sedap pula tu

    erk…penerangan cik mat ni macam menteri dapur kita je…lengkap dan berfakta..

    hahahahaha

  7. diya – mama suka ‘puteri dua sebilik”

    yg goreng2 tu kurang sikit

    muadz – ngape dah tutup…? tak balik modal ke atau ada sebab lain..

    jiji – lepat pisang letak kelapa kt dalam tu

  8. cendawanintim – yang mahai tu buat dgn tepung yg berkualiti, masak dari dapur berkilat kot :p

    faisal – betul tu, kita kena tahan dan berlatih dr skrg ni..hehehehe

  9. sudi kah kiranya cik puan kujie post kan semula gambar kuih muih itu dan di sertakan nama2 kuih yang kedapatan di dalam gambar …

  10. Umi Mia says:

    kat Pekan, leh lagi dapat camtu..tapi kat KL ni..tak dapek lah…..

  11. Mat Gebu says:

    tapi belah2 utara kuih mmg masih murah kan (tatau laaa nie dah naik kot)…sebab kak sedara mat org perlis dia pun ada bagi tau sana kuih2 masih murah (dia bagi tau ni beberapa bulan lepas)….Tapi sekarang ni kuih kalau naik harga mmg patut, industri makanan kita pun mengalami peningkatan harga brg mentah yg amat ketara, apa lah kami dan mereka2 tu semua dapat kalau masih berniaga dengan harga lama…

  12. zura lias says:

    lepas nie saya nak duduk kt baling le..leh dpt kuih seringgit-4 biji..dedulu..seringgit leh dpt 5 biji..isk..isk..maju betul kite skarang nie..

  13. Jiji, 25 says:

    lepat pisang nenek masih yang paling sedap.

  14. muadzlife says:

    kat kedai kakak saya di kg pandan, KL pun jual harga tu..tapi dah x berniaga since 2 bulan lepas..:)..

  15. ehhh. murahnya kuih2 tu. bese kuih2 3 singgit. uhu. kena borong bebanyak neh :p diya sukerk sume jenis kuih 😀

  16. waaaaaaaa, kuih rm0.25 sen mana dapat kat sini lagi kak jie,huhu…entah2 nanti masa bulan ramadhan sehinggit bleh dapat dua ketul je..dulu rm2 dapat 5 biji skrang empat je:( kena tahan nafsu makan dari sekarang nampaknya..

  17. cendawanintim says:

    kat teganu nih, ada yang jual murah, ada yang mahal, kekadang tuh ada sampai 70sen satu…

  18. mama ranggie – itulah..tengok macam semua nak di beli..

    nanti tamak le pula..

    mz – pakcik… tatau masa tu sy beli berapa banyak..hehehehe

  19. pB – tempat kakjie ada lagi 3 singgit dan ada yang 40 sen sebiji tapi tgoklah saiz kuih tu..gebu2..besar2…eeee….

    harga barang asas untuk buat kuih sama je kan kat kampung ke kat bandar..itukan barang kawalan.

  20. errrr … sedap2 kuih tu kelihatan nya. naper tak borong?

  21. mama ranggie says:

    bestnye kuih tu..murah2 je kak jie…

  22. salam kak jie

    kalau kat shah alam ni , memang tak akan dpt kuih semurah itu