Seloka Aidiladha

Berehat sekejap tadi, saya terpandang siaran TV rancangan masakan. Pengacara wanita anggun dan seorang jemputan pelakon lelaki popular. Walaupun propnya tepi jalan, itu saya tak kisah. Mungkin ingin mencari kelainan dari rancangan yang biasa kita lihat di studio.

Saya keliru, adakah rancangan itu untuk siapa. Tak kena gaya langsung. Berpada-padanya, janganlah plastik sangat.

Bulu mata berat sekilo! Kata Intan, kalau jatuh dalam periuk tu, jadi rendang bulu mata pelesu!

Bukanlah Intan…. tu insang ikan tongkol masak gulai nasi dagang.

Insang ikan tu apa mama?

Ini ha………. sama tak?

kredit gambar : encik google

Β©Kujie – pagi-pagi tadi berskype dengan encik suami, sedih juga tengok dia sediakan 2 botol air oren, spaghetti dan setin tuna untuk santapan Aidiladha di sana. Skrin 15 inci pc saya tu rasa dah tembus ditenung tiap hari..hahahaha…….. kisah melankolik kekasih lewat usia sungguh!

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Practical goal positive the site you will be obtaining your data, on the other hand fantastic matter. Need to shell out a long time discovering far more or maybe working out far more. Appreciation for impressive info I became looking for this review in my vision.

  2. betol ler..apsal bulu mata pelasu tu mcm insang ikan :mrgreen:
    .-= anuarkarimz´s last blog ..Petua Murah Rezeki Dan Dijauhkan Kesulitan =-.

  3. Salam Aidiladha buat Kak Jie & family
    πŸ˜‰
    .-= nads´s last undefined ..If you register your site for free at =-.

  4. lame x jenguk blog kak jie secara manual..huuu
    Salam Aidiladha buat Kak Jie & family πŸ™‚
    .-= Spatt´s last blog ..Cara Mencari .EDU & .GOV Backlink 1 =-.

  5. salam aidiladha kak jie!!
    .-= Elyn´s last blog ..Selamat Hari Raya Aidiladha =-.

  6. Salam Aidil Adha Kak jie… πŸ˜‰
    .-= Adry´s last blog ..Where i had been… =-.

  7. comellah kak jie.

    masih romantik…ini yang sha suka nieh:)

    salam aidiladha kak jie…sha mintak maaf kalau komen tak seberapa.
    mata tak berapa nak berfungsi.
    masih sakit di hari raya.

    * tp setuju ngan kak jie pasal rancangan masakan tuh.

    take care:)

    semoga bahagia dengan yang tersayang:)
    .-= cheryna´s last blog ..orkid’s cafe: serving lemang, not sushi =-.

  8. Pernah dahulu ketika berhari raya sendiri di perantauan yang penting hanya solat sunat hari raya kemudian buat kerja untuk membendung rasa sunyi dan sayu di kejauhan sendirian …
    .-= denaihati´s last blog ..Tolong BLOG aku terlebih saiz =-.

  9. orang malaysia ni muka memang penuh mekap dan macam-macam aksesori..

    sama la kak jie…tu ha..bulu mata pelesu dengan insang ikan..tunjuk kat artis2 agak terkedu tak…

  10. HoHo , apa-apa pun selamat hari raya Aidil Adha ye kak πŸ™‚
    .-= Melz´s last blog ..Selamat Hari Raya =-.

  11. Fathiha Zainal says:

    Heheh! Ha’a la.. Nk dkt sama dh bulu mata pelesu dgn insang ikan tuh..
    By the way, Salam AidilAdha buat Kak Jie.. πŸ˜‰
    Xmo cdey2 yea.. πŸ˜‰
    .-= Fathiha Zainal´s last blog ..Ofis sudah kosong. =-.

  12. apa-apa je rancangan kat tv skang ni. termasuklah rancangan masakan tu. tak sesuai langsung (hu3).

    tapi bolehlah untuk ada hiburan kat umah. bukan untuk kita mungkin untuk seisi rumah (he3)

    alahai itu lah jadinya apabila kerinduan bertandang. rindu tak kenal usia tapi rindu itu berkait rapat dengan tempoh perkenalan (hu3)
    .-= megat´s last blog ..Salam Aidiladha 2009, Berkorban Atau Dikorban! =-.

  13. wah…
    suami akak tak balik ag ker?
    huhu..
    bila beliau nak pulang?
    hehe…
    samalaa insang ng bulu mata tu..
    hahaha..
    diorang amik dari situ ker?
    .-= Jaws´s last blog ..Siapakah Sebenarnya Nostradamus?! =-.

    • @Jaws, huwaaa….soalan ni menikam qalbu
      tahan…tahan…nnt berderai air mata
      luntur pula bulu mata pelesu kak jie ni…hahaha πŸ˜†

      cik abg tu tak blk huh…kali pertama raya sendirian berhad, tapi tak sendiri sebenarnya..emak dtg, adik dtg, anak buah dtg, jiran tetangga bertandang…meriah juga.

Trackbacks

  1. […] Kad ucapan hari ibu DIY.Β Β  Tengok bulu mata tu… Β  lentik macam insang ikan, kalah Rozita Che Wan. Kisah bulu mata insang ikan, klik sini Seloka Aidiladha. […]