Motivasi Pagi Jumaat

Abdul Malik bin Marwan pernah berkata: “Wahai rakyatku! Bersikap adillah kepada kami! (Bagaimana mungkin) kamu mahukan dari diri kami seperti yang dilaksanakan oleh Abu Bakar dan Umar, sedangkan kamu tidak pun melaksanakan apa yang mereka (rakyat Abu Bakar dan Umar) amalkan?”

Lebuhraya Pantai Timur

Pemimpin yang baik itu sebenarnya dilahirkan daripada masyarakat kebanyakan iaitu kalangan kita sendiri. Sepatutnyalah peribadi yang baik itu terbentuk daripada diri setiap individu, diikuti peringkat keluarga dan seterusnya kepada masyarakat yang akhirnya menyumbang dalam pembinaan sesebuah negara.

Jadi hendaklah kita mula membina sesebuah negara yang baik itu dengan mula mengubah diri kita terlebih dulu. Maka hendaklah kita sentiasa bermuhasabah dan berusahalah untuk memperbaiki diri kita dari semasa ke semasa.

– Nawawi Subandi ( BH Online )

©kujie – bermula dari diri sendiri , bukan orang lain

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. untuk menjadi leader yang berjaya kita perlulah menjadi pengikut yang setia
    -mijae

    haha..jadi followlah blog saya haha =p
    Jom terjah post menarik dari mijae ..terima kasih- mike tompkinsdiam lah!- cikgu shidaMy Profile

  2. denaihati says:

    kita ni sentiasa cuba nak jadikan orang lain baik dengan memberi tahu kita nilah yg terbaik tulah asas yg salah dalam membina sebuah keluarga dan akhirnya negara pun gagal.
    Jom terjah post menarik dari denaihati ..Mimbar Jumaat – Mengawal Pandangan mata dan memelihara kemaluanMy Profile

  3. Ye!! walaupun kita tak mampu nak ubah sistem negara menjadi lebih baik, tapi kita boleh merubah diri untuk menjadi lebih baik..walaupun dah petang jumaat, tapi cukup bermotivasi hari ni..
    Jom terjah post menarik dari rashid ..Mengenal Couple Sebelum Kahwin Cara IslamMy Profile

  4. hmmm rasanya susah kot malaysia ni nak macam iran..sebab PM iran skangkan datang dari orang kebanyakkan. 🙂
    Jom terjah post menarik dari LeeZha ..Trend Bunuh Diri Di MiriMy Profile

  5. Apabila seseorg itu berjaya memimpin, ini b’makna dia b’jaya m’pengaruhi angota2 lain dlm organisasi. Kebolehan m’pengaruhi dtgnya dari kuasa yg ada pada jawatan yg disandang dan kuasa yg ada pd peribadi dalaman individu itu sendiri 🙂
    Jom terjah post menarik dari mekar ..Restoran Sari RatuMy Profile

  6. setiap orang adalah pemimpin..pimpin diri sendiri dulu baru boleh pimpin orang lain :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari aizuddin ..Cara Untuk Cantikkan Profile Baru FacebookMy Profile

  7. ibarat sesuatu letupan itu menjadi baik atau dahsyat bermula drpd molekul plg kecil.. yg itu nucleus.. hehehe
    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  8. yeah kakjie, stuju bermula dari diri sendiri yakni bermula dari bawah ag (: tanpa permulaan yang bagus, sudah pasti awalannya pun tak bagus jugak (:
    Jom terjah post menarik dari Azzafirza ..Follower- penting keMy Profile

  9. ya..btol3..permulaanya baiki diri sendiri terlebih dahulu 😉
    Jom terjah post menarik dari OhJobs ..14 Februari 2011 Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Perkhidmatan Awam CUEPACSMy Profile

  10. ya bermula dari diri kita sendiri. insya allah sedang memperbaiki diri sejak hilang arah kerana masalah periadi yang sangat teruk.

    alhamdulillah, masih diberi peluang untuk menilai diri sendiri.
    Jom terjah post menarik dari megat ..Ingatkan DIA- seluruh hati dan roh bergetar!My Profile

  11. Semoga kita akan memperbaiki peribadi setiap detik nyawa ini masih dikandung badan…
    Jom terjah post menarik dari Eizil ..Berjimat dengan kemahiran hidupMy Profile