Semak Keputusan UPU Hari Ini

semak upu online

Status keputusan permohonan kemasukan ke IPTA/Politeknik Premier bagi Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf boleh disemak mulai 7 Mei 2012 (Isnin) jam 12.00 tengah hari melalui saluran hebahan seperti berikut:

 

Atau semak melalui SMS – taip UPU RESULT [No. KP] dan SMS ke: 15888

( sumber : Facebook UPU )

Tarikh pendaftaran pelajar baru bagi Program Diploma ke IPTA ialah pada 3 Jun 2012.

Mak-mak pun berdebar nak tunggu buat semakkan untuk anak. Saya tanya Angah, apa perasaan dia. Dia cakap tak rasa berdebar sebab dia dah buat keputusan sebelumnya dan sekarang sedang membuat persiapan untuk mendaftar ke Kolej MARA Kuala Nerang 13 Mei nanti.

Tapi teringin juga nak tau keputusan UPU tu… sebab dah isi korang dulu.

Kepada anak-anak yang akan membuat semakkan keputusan UPU, semoga berjaya.

Kalau gagal, buat rayuan online melalui applikasi e-Rayuan sahaja dan boleh dibuat mulai 07 Mei 2012 jam 12.00 tengah hari sehingga 18 Mei 2012
Aplikasi e-Rayuan :https://online.mohe.gov.my/upu/onlinerayuanupu

Talian ini hanya terbuka kepada calon yang telah mengemukakan permohonan dan gagal mendapat sebarang tawaran. Tawaran rayuan adalah bergantung kepada kekosongan tempat.

Keputusan rayuan ke IPTA akan diumumkan pada minggu kedua bulan Jun iaitu selepas pendaftaran kemasukan pelajar baharu.

12 Replies to “Semak Keputusan UPU Hari Ini”

  1. Lupa pulak..tahniah untuk Angah..Angah intan terpilih untuk sambung di IPTA..berusahalah Angah…caiyokkkk
    Jom terjah post menarik dari nanne ..TerbakarMy Profile

  2. Kak..sebab saya tgk blog akaklah,saya baru tahu yang keputusan UPU dah boleh disemak. ..thanks kakak..

    Saya pun minta adik bongsu saya semak..dukacita kak, dia tak dapat mana-mana tempat baik Politeknik atau IPTA ..keputusan SPM dia 4A dan gred lain saya tak ingat..dulu tak macam sekarang..persaingan dah banyak..so sekarang ni,adik saya cuba merayu dan mencari alternatif utk belajar di kolej swasta.
    Jom terjah post menarik dari nanne ..TerbakarMy Profile

Comments are closed.