Semak Keputusan UPU Hari Ini

semak upu online

Status keputusan permohonan kemasukan ke IPTA/Politeknik Premier bagi Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf boleh disemak mulai 7 Mei 2012 (Isnin) jam 12.00 tengah hari melalui saluran hebahan seperti berikut:

 

Atau semak melalui SMS – taip UPU RESULT [No. KP] dan SMS ke: 15888

( sumber : Facebook UPU )

Tarikh pendaftaran pelajar baru bagi Program Diploma ke IPTA ialah pada 3 Jun 2012.

Mak-mak pun berdebar nak tunggu buat semakkan untuk anak. Saya tanya Angah, apa perasaan dia. Dia cakap tak rasa berdebar sebab dia dah buat keputusan sebelumnya dan sekarang sedang membuat persiapan untuk mendaftar ke Kolej MARA Kuala Nerang 13 Mei nanti.

Tapi teringin juga nak tau keputusan UPU tu… sebab dah isi korang dulu.

Kepada anak-anak yang akan membuat semakkan keputusan UPU, semoga berjaya.

Kalau gagal, buat rayuan online melalui applikasi e-Rayuan sahaja dan boleh dibuat mulai 07 Mei 2012 jam 12.00 tengah hari sehingga 18 Mei 2012
Aplikasi e-Rayuan :https://online.mohe.gov.my/upu/onlinerayuanupu

Talian ini hanya terbuka kepada calon yang telah mengemukakan permohonan dan gagal mendapat sebarang tawaran. Tawaran rayuan adalah bergantung kepada kekosongan tempat.

Keputusan rayuan ke IPTA akan diumumkan pada minggu kedua bulan Jun iaitu selepas pendaftaran kemasukan pelajar baharu.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Semoga Angah berjaya dalam bidang yang diceburinya … All the best, untuk Angah…
    Jom terjah post menarik dari HAdira Kifly ..Selamat Hari Ibu, Ibu …My Profile

  2. fuyoo Diploma Sains dekat UPSI. bakal lecturer lah lepas ni.
    lepasan Diploma keluar bulan Julai ni rasa. ughh tak sabar nak sambung, malas nak qeja lagi lepas habis 18 hb ni, doakan untuk saya juga 🙂
    Jom terjah post menarik dari syahrilhafiz ..Google Update Pagerank Kedua 2012My Profile

  3. budakserius says:

    Tahniah utk angah.so die nk gi unikl @ dip kak jie?
    Jom terjah post menarik dari budakserius ..Lego Man Di UdaraMy Profile

  4. nanne says:

    Lupa pulak..tahniah untuk Angah..Angah intan terpilih untuk sambung di IPTA..berusahalah Angah…caiyokkkk
    Jom terjah post menarik dari nanne ..TerbakarMy Profile

  5. nanne says:

    Kak..sebab saya tgk blog akaklah,saya baru tahu yang keputusan UPU dah boleh disemak. ..thanks kakak..

    Saya pun minta adik bongsu saya semak..dukacita kak, dia tak dapat mana-mana tempat baik Politeknik atau IPTA ..keputusan SPM dia 4A dan gred lain saya tak ingat..dulu tak macam sekarang..persaingan dah banyak..so sekarang ni,adik saya cuba merayu dan mencari alternatif utk belajar di kolej swasta.
    Jom terjah post menarik dari nanne ..TerbakarMy Profile

  6. Semoga angah berjaya…. selamat ke menara gading.
    Jom terjah post menarik dari zool ..Zulfahmi Khairuddin hampir mencapai podium dalam MotoGPMy Profile

  7. Insyallah beliau akan dapat melangkah ke menara gading untuk mencapai impian belaiu. Nampak Angah seorang yang determine person. Mungkin sudah sifat anak no. 2 ini macam anak saya abang Ngah keras hatinya. 🙂

    p/s: Kak Jie mata saya tidak selesa menulis kotak komen dengan perkataan Italic.
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Merisik model baru Proton Preve’ di bilik pameran Proton EdarMy Profile

  8. selamat semak keputusan angah
    Jom terjah post menarik dari azura ..Give Away Papan Kekunci Dot Com 2012My Profile