Baling Wakaf Che Yeh

image

Meninggalkan Baling, Kedah jam 11 pagi , melalui Pengkalan Hulu ke Gerik

image

Buat pertama kali, kami akan melalui Lebuhraya Timur Barat.  Jarak antara Gerik di Perak dan Jeli di Kelantan lebih kurang 124 KM dan kami bercadang singgah bermalam di Kota Bharu.

image

Anak-anak yang masih ceria.

image

Sekitar kawasan Tasik Banding, Perak

image

Kehijauan dan panorama segar sepanjag lebuhraya .

Lokasi ini di puncak Banjaran Titiwangsa

image

Tiba masa untuk bentang tikar dan hidang mangkuk tingkat.  Bekalnya cuma nasi kosong, ikan masin, ayam goreng dan sambal bilis… nikmatnya tak terhingga.

image

Selepas melepasi kesesakkan teruk di Bukit Kebun dan persimpangan Pasir Mas hingga ke bulatan sebelum Jambatan Sungai Kelantan, kami tiba di Wakaf Che Yeh hampir jam 6 petang.

Kebanyakkan hotel di kawasan ini dah penuh, hotel ke 6 baru ada bilik.

Cadang nak berfoye-foye cuci mata tak kesampaian kerana hujan turun dengan lebatnya selepas makan malam.  Angah dapat sehelai seluar, Intan dapat sehelai skirt dan saya dapakan ‘baju merah’  untuk S3.

Tak ada aktiviti apa yang nak buat, tidur sajalah.  Nak beronline pun wifi kat hotel ini pun semput-semput.   Esok pagi kami akan teruskan  perjalanan ke Tasik Kenyir .

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Kembali ke alam, sejuk segar pastinya…
    Jom terjah post menarik dari Jefry ..Jasa Sedot WC Depok Telp. 021-9311-8787 | Sedot WC Jakarta DepokMy Profile

  2. wah, siap ada daun pisang lagi tuh.
    Jom terjah post menarik dari titan ..5 Cara nak jadi penulis review yang menjual.My Profile

  3. bestnya dpt bersama2 keluarga bersantai dan berkelah sambil2 cmni.
    Jom terjah post menarik dari Ekspresi Ruang ..iXoost: Peranti Apple RM35,000 Untuk Peminat Kereta SuperMy Profile

  4. Kak Jie…inai merah di jari jemari noooo…berseri2 🙂

  5. tahun nie ila tak beraya sangat.. istilah raya pertama tiada..

  6. Kalau makan bersila macam ini. Semua lauk laku bertambah lagi ada. 🙂
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Sambutan Hari Raya Aidilfitri meriahMy Profile

  7. Wahh… tentu best. Ni xpdc raya pusing malaya ke kak kujie..?

  8. wow..berkelah makan nasik daun pisang..seronoknya kalau piknik tanpa terancang tempatnya kan..agak memana spot yang menarik, berenti dan bentang je tikar..
    Jom terjah post menarik dari pipoq ..Tiket habis ?My Profile