Ada yang kata macam tu, ada yang kata macam ni

Saya terima 2 pendapat berbeza yang bertembung.

No #1 – Jangan bagi tau orang, suami tak ada di rumah…. biar macam biasa .
Alasan # 1 – Orang beranggapan suami ada di rumah , tak ada yang berani nak kacau.

No #2 – Bagi tau jiran-jiran kalau  ada apa² masalah,  mereka  boleh bantu.
Alasan # 2 – Orang tahun suami tak ada di rumah, jadi mereka akan lebih memberi perhatian.

mana satu nak pilih ?
mana satu nak pilih ?

Dunia ini memang tercipta dan tempat bertemunya dua hal yang berlawanan, dua jenis yang saling bertolak , dua kubu yang saling bertentangan, dua pendapat yang saling berbeza, yang baik dan yang buruk, kebaikan dengan kerosakan, kebahagiaan dengan kesedihan.

©Kujie – Padamu Ku Bersujud

p/s – sekolah Intan cuti hari ini. Saya tanya kenapa? Dia cakap ” cuti orang cina main tanglong”. Mungkin tekkaus boleh terangkan kepada kita tentang Pesta Tang Long  atau Pesta Kuih Bulan

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

38 thoughts on “Ada yang kata macam tu, ada yang kata macam ni”

  1. kalo ader sesape kacau, mintak tolong jer kengkawan blogger.. kteorang tolong! hoho 😛
    .-= samanosuke_04´s last blog ..Bilikku diserbu Polis!! =-.

  2. situasi yang sering berlaku kpd suri seperti kak jie. sebanrnya memang byk berlaku.

    tapi saya percaya kak jie lebih bijak membuat pilihan. orang mcm sy hanya boleh memberi pendapat dan sokongan di belakang akak.

    kadang2 apa yang kita cuba sampaikan tidak sampai maksud nya kepada orang lain. malah lebih ramai yang memberi reply yang tak bersangkut paut dan kununnya mereka lebih ketahui.

    yang menanggung lebih terasa dari mereka yang tidak. namun sebagai seorang yang perihatin, harap kak jie tabah mengharungi kehidupan sekejauhan dgn suami.

    insya allah kak, yang mana boleh bantu sy bantu 😉
    .-= megat´s last blog ..Berhari Raya Dan Kunjung Mengunjung, Jangan Abaikan 5 Waktu =-.

  3. salam aidil fitri kak Jie..

    Kekadang kena tengok keadaan jugak kak Jie..ada jiran kita boleh bagitau..ada yg kita tak boleh bagitau..iyalah..rambutkan sama hitam (ehh sekarang ni rambut dah mcm2 kaler…)
    .-= sally´s last blog ..Note to God =-.

  4. salam jie…maybe ade baiknyer bgtaw a few people, jiran2 rapat mungkin? bukan ape, if anything happen, nauzubillah…minta dijauhkan.
    bila2 jie nk dtg raye, bgtau jun ye..kalau awai sket, bolehlah jun prepare something, hehe. jgn terjah j, kang x d org buka pintu..hehe.
    gud luck to angah ye….
    take care jie!
    .-= jun´s last blog ..Beriani ringkas =-.

    1. @jun, tak ramai yg tau, entah..mgkn dia org tau
      maaflah Jun, Ahad hari tu ingat blk dr Nilai nk singgah tapi blk malam juga…tak sempat

    1. @Mamamia, Salam kenal Mamamia 🙂

      Kebanyakkan kawan rapat suami saya, saya kenal , kami juga rapat dgn jiran tetangga jadi bila tak nampak mesti bertanya.

      Ambil jalan tengah ye.. 😆

  5. sebab ade org cakap macam tu.. ade plak org cakap macam ni.. tulah jadinye haru biru.. perang mulut… 😈 tapi kekadang itulah yang jadi penghibur hati :mrgreen:
    .-= mrs azmi´s last blog ..PENAT~ =-.

    1. @mrs azmi, Pendapat2 yg berbagai tu buat kita befikir… kita ada akal utk fikir mana yang baik dan kadang2 kita terlepas pandang…

    1. @kruel74, susah nak hafal waktu kat sana, nak kena kira beza 7 jam tu.

      Bangun tidur 6 pagi, dia kat sana baru nak tidur 11 malam.

      Filem Masam Masam Manis jadinya 😆

Comments are closed.