Aku bukan yang terbaik

Setidaknya aku telah buat yang terbaik untuk menyayangimu. Aku harapkan yang terbaik dan terindah untuk dirimu kerana aku sedar diriku tidak cukup baik untukmu. Aku takut aku gagal mengotakan janji dan membuktikan pada diri bahawa aku mampu.

Haruskah ku beri peluang kedua buatmu?

Aku sudah hilang daya untuk menjana kasih sayang yang baru. Bukan kerana tidak sudi., tetapi sesungguhnya aku tidak mampu. Pergilah dari hidupku. Namun doa dari ku tetap sentiasa mengiringi hari²mu.

Apakan daya jika kasihku tidak kau menghargai
Apakan daya aku hanya menumpang di sudut hati
Tiba masanya terpaksa ku membawa diri
Aku menyedari siapa diriku hanya sementara…

Jie ~ Saya bukan peminat kucing tetapi binatang ini kerap hadir bertandang ke rumah saya. Baca kisah ” si comel high maintenance” di hidup biar sedap: Lost & Found. Kali ini saya jumpa dalam almari baju Along. Sesiapa nak, ambillah… saya tak pandai bela.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Intan – Masalahnya..anak2 cukup suka..eee..boleh digesel² dgn kucing tu

  2. Intan Rosnitta says:

    K.Jie…

    Samalah kita:

    suka tgk kucing
    suka belai kucing
    x reti nak bela kucing
    x ada masa nak bela kucing!

    Bela anak yg 2 ni cukuplah kot 🙂

  3. cendawanintim – kakjie memang tak pernah bela..

    kucing bertandang kucing sesat je selalu ada

    Yonna – mmg pun..issshhh… tak reti nk bela langsung

    zany – zany suka kucing ye..ambek la yg ni..

    hehehe

  4. May – ni kucen jantan ke betina nie…sapa punyalah..merayau sampai kesini.

    Zino – anak2 mmg suka…tapi yg nk jaga..nk cuci time kucing tu membuang tu..alahai…peritnya hidung!

  5. cikgu panji – sesekali…test!

    lily – tu la..ramai yg suka tapi ramai yg tak sanggup nak bela..

    org yg betul2 suka je boleh …

  6. OD – bukan benci..cuma tak sanggup nak bela..tapi kalau dia rela jadi anak ditirikan..tentu dia sanggup tinggal kat rumah ni

    Kucing semulajadi akan cari tempat yang dia suka, kan..

    Su – owh..su ada bela kucing ye dulu2..cumiku..hehehe..macam watak kartun jepun je nama dia.

    Su ambeklah kucing ni..kan dah ada pppengalaman

  7. Reez – betul la tu.. kucing sekarang tak pandai lagi makan nasi mcm kucing kt kampung dulu2..

    berevolusi mcm manusia gak..he he he

    Toknabe – ada satu je skrg ? BOleh la jadi keluarga angkat kt kucing ni…

    saya mmg tak mampu nak bela..tak pandai…

  8. Mat Gebu – kucing memang comel mat..manja lagi..eee..kalau di bagi muka sikit..boleh dtg gesel2 tu..tapi itulah yg tak tahan ni..

    kakjie yg tak bela kucing pun..bersepah kucing dtg bertandang…masa kakjie balik bercuti baru ni….dia masuk dalam rumah..boleh di beraknya dalam rumah..atas sofa..

    kesian suami kakjie..kena cuci.

    muadz – kata org tak bagi dia membuang kt area rumah..kita renjis2 minyak goreng ikan ..

    mcm kt dinding rumah ke..sebab dia tak akan ‘membuang’ kt tempat dia makan..bau ikan dr minyak goreng tu mcm tanda itu area tempat makan.

    try la petua ni

  9. Diya – Baru lagi, belum celik mata pun..mama terjumpa dalam almari baju along..dah tuan bilik tak de..rupanya ada “penyewa” baru dtg..

    😀

    mamaranggie – tgok mmg kesian, cantik pula..tu…dia pn tak salah apa2 dgn kita..

    tapi nak biarkan dia menetap kt rumah ni..isshh..takut sy ni tak tahan..asik marah2 je nnt..

    berdosa pula..baik dr awal tak bela

  10. Neeza – sama dengan kakjie..tak suka bela… tak suka bau kucing…

    bau baby kucing lagi tak tahan..

    MZ – amboi pakcik, nak yang lawa , cantik anggun bergaya je..

    nak siam mali je.. :p

  11. kak jie, macam kucing kitalah, color kedua-dua tu samalah, cuba tengok dalam blog saya yang lepas2. Nanti saya masukkan juga yang baru sebab semalam snap mereka dah besar.

  12. mama..
    xyh la bela :p
    huhu..
    tp dia suka umah mama kan..
    nk buat cmne?
    tp mmg renyah bela ni 😀

  13. cendawanintim says:

    comeynyer tengok anak kucen tuh, kalu k. jie ragu2 nak bela, elok ler pas pada yang xpert….

  14. comel kucing tu.. anak anak zino memang suka sangat kucing ni..

  15. meowww meeowww!!

    😀

  16. Lily.Lulu. says:

    alahai .. comelnya anak kucing tuh … lily pun x reti la nak jaga kak jie …

    baik la kasi pada yg betol2 nak bela kan ..

  17. CIKGU PANJI says:

    suspen je…
    nasib baik ada gambar kucing.

  18. salam k’jie…

    anak kucing bermata biru,
    makan ikan berlauk budu,
    sayang kasih pada dirimu,
    buat hati terasa merindu.

    p/s: pantun ini ditujukan khas buat cumiku, kucing kesayangan yg su telah pelihara 20 thn yg lalu, gn ucapan tambahan; masih hidupkah kamu? (anak kucing yg berbulu campuran tu sebijik macam cumiku. dia tlh diserahkan pd org lain bila su sambung blaja… huhu)

  19. © EM Muhammad says:

    Jie…
    OD pun tak tahu nak bela kucing tapi suka kucing. Sabar ajelah. Comelnya bulu dia. Warna dia cantik. Kucing kan sahabat Rasulullah, yang tolong semasa baginda dan Abu Bakar r.a. bersembunyi di dalam gua tu. Mesti maksudnya baik, Jie.

  20. TokNabe says:

    Kesiannya anak kucing tu…datang tak berjemput, pergi dialu2kan. Kalau dekat boleh ler ganti bela.

    Kat rumah saya pun selalu ada kucing mendatang. Datang pula masih kecil lagi tu, dijaga, diberi makan hingga besar. Bila besar pandai pula pergi tak balik-balik. Lani tinggal 1, itupun penakut..nampak je orang terus lari.

  21. Assalamualaikum…

    Ermmm… Kalau ikutkan, Reez suka gak kucing… Tapi memandangkan mak Reez dah bebel pasal kucing ni, so Reez decided tak nak bela da…

    Lagipun, maintenance memang tinggi Kak Jie… Dengan keadaan sekarang, Reez rasa tak sanggup nak bela pape…

    😀

  22. muadzlife says:

    huhuhuuu kakjie sama ar…
    kat umah tu ada anak kucin yang dok ‘melekat’ kat umah saya…mmg saya p belikan makanan..ye lah kesian…

    tapi dia suka membuang merata…

    adoi nak buang p x sampai hati…

    nak dibela…
    kang asik kene lempang je kucin tu kang..buat dosa kerin jer…

    dah tu kan mak dia asik buntin jer…tahun ni je dah 2 kali..adoi lar..

  23. Mat Gebu says:

    comeyy nyaaa anak kucing…Kalau kak e nampak, mesti dia pun geram. Mat pun kalau dpt tak nak bela kucing, tapi apa kan daya dah dtg dan bertandang terus menetap dan secara rasminya kita pun bela lah, tapi masalahnya bukan semasa dia membuang hajat disudut2 yg digemari saja, bila umur merangkak ke puncak, bagi si jantan mulalah merenjis “air mawar” di serata tempat, itu yg tak tahan. Bila nak dibuang, renungan si kucing tadi tu mencuit hati kecil kita…serba salahhh…payahhh!!!!

  24. mamaranggie says:

    kesian anak2 kucing tu kan..

    tp mama memang alah kat bulu kucing..

  25. alahai. kesian plak tgk kucen tu. huhu. baru lahir ke ni mama

  26. kucing siam atau parsi ader tak kujie? yang kaler bulunya putih dan bermata biru? 😀 nak la barang se-ekor dua. tak mo sepasang :p

  27. Neeza Shahril says:

    neeza suka tengok kucing. Tapi tak suka bela kucing, tak suka dekat dengan kucing dan tak suka kucing ada dalam rumah.. hehee..
    Neeza suka tengok aje.. dari jauh… hehehe.. aci tak Kak Jie..
    Bukan apa, kucing tak elok untuk kesihatan neeza dan anak2… walaupun kami memang takde asma..

Trackbacks

  1. […] ke-2 saya jumpa di dalam almari baju Along. Along 2 minggu sekali baru balik, rupa² ada bayi yang disorokkan… Bakal juara dunia pingpong […]