Duta kambing

intan
-Saya suka suasana ini, teringat kenangan dulu-dulu. Ayam itik lembu kerbau semua nak dikejar…

intan kambing
– Waktu Β sarapan. Makan Cik Bing…makan….
intan dan kambing
– Duta bau kambing… Rumah saya disebalik bukit tu
intan abah dan embah
– Ikan pun nak bersarapan. Seronok tengok ikan meghenyut.

p/s – ladang kawan suami . Β  Ada kambing, kolam memancing ikan talapia, keli dan patin, dusun durian, buah naga dll.

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

45 thoughts on “Duta kambing”

  1. bestnya ada tanah sendiri… macam2 boleh buat kan…

    kalau la shay ada juga, shay pun dah buat macam2… ntah2 dah jadi petani moden dah… πŸ˜†

    ada sesiapa nak jual tanah murah2 kat sini… :mrgreen:
    .-= shay´s last blog ..PAGI sabtu… =-.

    1. @maza, ait? tak blk cop pasport ke hujung minggu sudah? πŸ˜†
      nanes nk blk rindukan lembu kerbau kambing ayam itik ke…rindukan dorian jang…..ooo kome..doreyan udah gugor :mrgreen:

      1. @Kujie,
        pasport tak yah dicop lagi, dah ada kat sini.. heheheh

        cuma dah lama tak balik kampung sendiri jerk. .huhuh..

        org kampung kata, dogyan kek rumah den bolum jatuh laie..
        rambutan, manggis ada la
        heheheh

        ingat balik nanti nak berkubang dan tangkap ikan seluang lah..hehehhe

    1. @tijah, mai la…kita berpiknik…dijamin tiada bau yang menyesakkan lubang hidung….bau di tahap minimum πŸ˜€

    1. @Bb Hussain, sebab tu lah kak jie berpindah dr KL..dok hulu2 banat ni…pagi2 buka tingkap nengok bukit bukau depan mata :mrgreen:

  2. Entah bile la agaknya nak bela kambing ni..
    Asyik tengok org je bela.. Kak jie tak bela ke??

  3. Kak Jie…teringat kenangan masa kecik2 di kampung tokwan, main wau kat sawah padi, mandi air telaga, naik anok yg ditarik oleh kerbau dan mcm2 lg…skrg dh tak ada tu smua πŸ™
    .-= kenari´s last blog ..Simpulan Pandan =-.

    1. @kenari, eeemmm..semua tu dah tak de..nk cari suasana mcm tu pun payah….tgok Intan lari suka rian dok kejar angsa tu….teringat masa dulu2…eee…lari tak cukup tanah kena kejar dgn angsa…

      Intan tu tak biasa dgn angsa..dia ingat binatang biasa je..sbb tu dikejarnya…kalau tau angsa mencubit…mesti takut

  4. bestnye…
    dulu kalau nak raya kejar ayam keliling kampung…beriya sangat..pasti abah sembelih..tengok ayam terbang-terbang lepas di sembelih..kita plak bertempiaran lari…kenangan betul…
    pastu kalau jumpa angsa kat umah nenek mah kena plak kejo dengan angsa..hehehe..
    tapi masa gi raya kat umah nenek mah..dapat makan rendang angsa…rasa sedapppppp sangat..
    .-= izzah´s last blog ..Berniat Dengan Baik dan Ikhlas =-.

    1. @izzah, skrg ni anak2 kenal ayam tak de bulu… :mrgreen:
      kita dulu takut sgt dgn angsa….tp si Intan ni..1st time jumpa..habis dikejarlah angsa, mak ayam & ibu ayam.

        1. @KNizam, dlm taman rumah kak jie ikan talapia sebesar pinggan pun ada..ikan sungai…entah apa namanya..ada gak dlm 30 ekor…tu tangkap kt lombong lepas kt dlm kolam…

    1. @denaihati, pindah dok hulu selangor macam kak jie..haha

      salah satu sebab kenapa kami berpindah dr KL

      nak sedut oksigen yang sihat πŸ˜€

  5. waaa syoknya suasana dia.
    kemaihnya ladang dia, kandang kambin pun elok ja.

    Intan jadi cowboy er bukan, bing-girl yer Kak Jie :mrgreen: (Jangan marah ek Intan πŸ˜› )
    .-= iza´s last blog ..Tentang Kehidupan… =-.

    1. @iza, erk..nak tambah lagi
      time tu kul 9 pagi..cuaca sejuk berangin..berkabus macam drama kliwon tu..hahaha

      seronok melompat2 dia dlm kandang tu dpt kendong anak kambing… :mrgreen:

      nasib baik tak diciumnya anak kembing tu :mrgreen:

  6. Uwaaa…… Tie pun nak kejar ayam gak, kih kih …

    Suka sangat kat kambing… err…lauk kambing. Bila nampak kambing je terbayang2 gulai kambing, briyani kambing, sup kambing, hi hi… Kambing panggang pun sedap!!
    .-= Tie´s last blog ..Cerita dari hospital =-.

    1. @Tie, kita pun suka kambing gak Tie..tapi kambing kt ladang ni wangi2..hahaha..ye..tak de la hancing mcm kambing kat kampung kite dulu…main kencing nak tanda kawasan jajahan :mrgreen:

      comel kan tgok anak kambing yg aktif melompat sana melompat sini

      1. @Kujie,

        Kak Jie, Kak Tie… Iza tak lalu makan lauk kambing kat sini sebab bau kambing.. bila gigit daging dia bau hamis huhu.. 😳
        peliknya masa iza kat negara pasir berdengung tu boleh pulak makan, sedap pulak tu πŸ˜†
        .-= iza´s last blog ..Tentang Kehidupan… =-.

        1. @iza, kambing skrg ni bkn meliar sekampung ragut je apa yg ada..kambing skrg ni minum pun bervitamin siap dgn ubat kurang bau..hehehe πŸ˜€

  7. Ahhh .. teringat masa kecik2 dlu,tangkap ikan,lastik burung .. kena piat ngan dahan pokok .. sbb nakal sgt. πŸ™‚

    Skang dah xder dah .. xmcm dlu.rindu nye zaman kecik2.

    Ps:ladang nie kt mane Kak?
    .-= Melayu Boleh´s last blog ..Apa Itu Law Of Attraction (Versi Melayu) =-.

    1. @Melayu Boleh, tempat ni dekat je dgn rumah…tak sampai pun setengah kilometer…ari tu ade kawan dtg cari susu kambing..bawa dia g situ.

      area Serendah.

  8. huhu cam best jea ! πŸ˜‰
    .-= MrRoll´s last blog ..Badan Seorang Perempuan Dipisahkan Menjadi Dua =-.

    1. @MrRoll, mmg best pun..bg saya je…org lain mgkn tak berminat dgn udara bersih, kehijauan…. aman damai mcm ni..ada org berminat dgn suasana bandar :mrgreen:

      bte…terimakasih krn singgah dan komen

Comments are closed.