Kacang Hantu

Kenapa hantu kalau ikut mitos, filem , drama atau cerita pendek maupun cerita panjang selalu di gambarkan sebagai berjantina PEREMPUAN?

Itulah soalan Intan malam tadi?

Sebab apa ye? Sebab berambut panjang? Rasanya ramai juga lelaki berambut panjang lagi pun berambuat panjang tu kan ayu, comel menggambarkan kejelitaan. Sebab suara perempuan nyaring…kalau nak berlakon menjerit tu….. lebih seram!

Atau sebab memang wajah seorang perempuan saling tak tumpah” macam hantu ” bila dah naik angin?

Hantu kau…..!

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. hmm

    yg pastilahkan.. .. anak2 kujie mesti takut bila kujie jadi antu….

    wakakakak..

    eh silap… bila kujie naik antu….

    😎 😎 😎

    mazas last blog post..Nikmat Yang Dibazirkan.

  2. cuak le tengok gambar tu..

    huu

    mana dapat?

  3. nadzeem says:

    pompuan byk dendam… muehahahhaaa

  4. anoushka radzwil ross says:

    eeee..tatutnyaaaa!!!

    Sebab agaknya perempuan bila marah sampai tak hingat diri, semua terjojol keluar dari mulut apa saje macam hilang pedoman, tu yang hantu dirujuk sebagai perempuan aje…!!

  5. sbb tu la kut.
    yg last reason kjie ckp tu.hehe

    eei..sgt scary ke time pompuan naik hangin?
    hoho

  6. org laki depa panggey org minyak…hahha

  7. hi hiiiiiiiiiiii

    sebab pompuan jer yang boleh mengilai …

    laki laki kalau mengilai…
    lain benor bunyinyer …..

  8. MyHeart says:

    memang tak dinafikan bile sebut pasal hantu mesti org akan mentafsir hantu itu adalah perempuan…macamana la derang tau hantu tu berjantina ke tak ek??? pelik la

  9. ye ke dorang kata antu ni pompuan..tp chii plak sblm ni x pernah terpk pun antu ni ada jantina :p

  10. Merakemas says:

    kak Jie, hantu yang tak nampak tu cam mana kita nak tahu jentinanya…. Mengilai pun tak…mendengus pon tak. Tetiba je ada kesan darah le….ada benda melayang le….. Tu hantu dua alam ke yerrrr……Seramnya!

  11. mz
    cite cina antu lompat je jantan…yg lelain semua antu mengilai² rambut mengerbang gak… persen antu jantan sikit je..

    antu tempatan pun..selalu kita dengar antu tepi kubur, mati anak sulung la..tepi highway la…

    #4 tu rasanya betul.

    kalo cite antu mlm² takut la pula..kena citer siang² .

    kaklong

    time dah naik angin dah tak hirau nak control ayu..belasah je…:P

    zura mmg antu cite korea yg best…hehehehe

  12. zura lias says:

    huhh..pepagi tgk blog kak jie..bace citer pasal hantu..haahkan..slalu hantu mesti tunjuk org pompuan..kalo org laki x best kot..setakat nk conteng2 muke..bubuh2 darah..kalo pompuan, tunjuk rambut panjang je dh leh nampak seram..*mcm citer korea*

  13. kak long says:

    kak jie–> kak long nak menyibuk komen..ehehhe..awal pagi dah citer pasal hantu ..semalam naik hantu ke?? ihiks. Jgn marah kak jie..gurau jer. Mungkin juga ek…kalau dah marah mmg muka pompuan cm hantu kut…dan lagi satu kak jie…kak Jie letak kaler font word PEREMPUAN kaler pink. PEREMPUAN=PINK? ..ahaks

  14. 1. x juga. antu ciner ramai antu jantan apa? :p
    2. cuma citer omputeh manyak antu femfuan la … sebab seksi ma. seksi can sell :D.
    3. rasanya antu tempatan pun terbahagi sama rata.
    4. atau pun memang banyak antu femfuan. sebab nya femfuan yang banyak di zalimi? atau femfuan yang manyak menyimpan perasaan dendam?
    5. ni apa kes citer pasal antu pepagi nih?

Trackbacks

  1. […] Itulah soalan Intan pada entri setahun dulu […]