Mencuba Nasib

Berapa tinggi pucuk pisang,
Tinggi lagi asap api.
Berapa tinggi Gunung Ledang,
Tinggi lagi harapan hati.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Dah lama tak menyertai rombongan meminang.. panjang perjalanan, dari mula sampai, bertandang, pastu macam-macam lah..
    .-= samdaddycool´s last blog ..About me =-.

  2. ingatkan kak jie masuk pertandingan gubahan bunga! πŸ˜†

    rupenye pergi rombongan nak menyunting bunge ye.. :mrgreen:
    .-= ~mrs azmi~´s last blog ..[Khas]blogger, we care edisi adik ammar =-.

  3. Sireh disusun dihias rapi
    Buat penyeri gubahan hantaran
    Apa sahaja hajat di hati
    Bunga rafflesia kami tadahkan
    .-= hafizmd´s last blog ..Chot vs Saod =-.

  4. wahh kak jie nampaknya dah tak sabar nak terima menantu..hehe
    .-= wanmus´s last blog ..Tweet MCA Dan Menang USD25 =-.

  5. Perkhh.. nasib baik tak tersesat ke rumah maza.. kalau tidak, bergembira juga hati maza sbb ada org nak pinang maza!

    wakakakka

    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    .-= maza´s last blog ..Teratas Di Persada Pedana =-.

  6. Suspen gak tengok ada sirih junjung…
    Memang tak fikirpun Kujie nak meminang untuk along & angah tu.

    hahaha…dan belajar-belajar pergi meminang nampaknya! πŸ˜€
    .-= Kak Long´s last blog ..Safar =-.

  7. denaihati says:

    Bila dah jadi senior gitulah kena ambik alih orang lama jadi wakil …saya lambat lagi kot sebab anak saudara kecik2 lagi…
    .-= denaihati´s last blog ..Hidup Berani Untuk Gagal apa entri pilihan ANDA =-.

  8. pergh.. siap buat sirih junjung sume. hohoh ni nak pi meminang ke?
    .-= topo´s last blog ..4 Tips Tingkatkan Trafik Dengan Memahami Pelawat =-.

    • @topo, suspen pergi majlis meminang ni…sebab pertama kali –kita tak kenal dan tau ‘cuaca dan adat ‘ di tempat orang..kena bijak baca suasana :mrgreen:

  9. eh kejap-kejap… ni untuk sape ni? conpius nyee…
    untuk si along? eh along? atau angah? hahaha
    .-= Kreuger´s last blog ..Apa perlu buat apabila dipaksa untuk kerja lebih masa. =-.

  10. masuk minang?
    haha..
    mak aku selalu buat dulu..
    tp sayangnya bukan utk aku..

  11. andai ada jodohnya, dapat la tu.

    si teruna ke dara?
    .-= beliamuda´s last blog ..(The Fray) Heartless – Tiada Hati Perut? =-.

  12. denaihati says:

    Macam masuk pertandingan mengubah bunga je ni!!!! Mungkin Kah???
    .-= denaihati´s last blog ..Blog Review : Hidup Biar Sedap memang Sedap =-.

  13. Apa cite nasib yg dicuba tuh??
    Kak Jie jd ketua platun kaa?? :mrgreen:
    .-= Eriyza´s last blog ..Jom Daftar Yahoo Meme =-.

  14. apa harapan k.jie?:-)
    .-= jmr´s last blog ..Kadang Tuhan menduga.. =-.

    • @jmr, zaman skrg……….rombongan meminang tak ada suspennya

      kedua belah pihak bersiap – suka sama suka, cuma majlis untk merasmikan saja πŸ˜†

  15. Ayah Aiman says:

    masuk pertandingan gubahan bunga @ projek pinang meminang???
    klu nak masuk meminang mmg kena pantun dulu kans…

    • @Ayah Aiman, itu sireh junjung tu…hari ni pergi meminang anak dara org πŸ˜†

      tiba2……….teringat waktu dipinang dulu2…hakhak

  16. Kak Jie…sila beri puji-pujian dahulu ya …kira macam ayat bodeklah ni πŸ˜‰

    Berapa cantik puteri ledang,
    Cantik lagi puteri tuan;
    dari jauh kami datang,
    hajat menyunting bunga di taman.
    .-= anyss´s last blog ..Kau Biarkan Aku Sendirian Memendam Luka Ini =-.

  17. slmt t.hari ma…lama x menjenguk sebab xder tenet..
    ni dah ada tenet leh la jalan2… πŸ˜† heppy weekend ma..

  18. aikk?? dlm offline sempat lagi update.hehe…

    semoga majlis berjalan lancar. agakΒ² terdesak pantun dari karam sigh walia pun boleh pakai gak kut.hehe..

  19. semoga majlis berjalan lancar.. πŸ™‚
    .-= arin´s last blog ..Kisah Buku RM5 =-.

  20. Good luck.. Semoga mudah segala urusan.. Selesai dengan ppenuh persetujuan..
    .-= Kila´s last blog ..Sekapal, SeMalaysia.. =-.

  21. so ada perkhabaran gembira?
    .-= menteil´s last blog ..Penatnya Kerja =-.

    • @menteil, meminang tu macam nak merasmikan perhubungana je sebenarnya
      sebab sebelum datang tu – belah pihak perempuan pun dah tahu..dah ready

      tak de la rasa -ehhh…dia org terima ke tidak ye..tak de la suspen πŸ˜†

  22. Kak Jie masuk meminang sapa? huhu~ πŸ™‚

    • @Akuro San, anak saudara pertama dlm keluarga…kiranya cucu pertama dalam keluarga
      kak jie kat Meru skrg ni…. lepas Zohor nak pergi ‘mencuba nasib” πŸ˜†

  23. Mr.Bintang says:

    Mencuba apa ni kak?
    .-= Mr.Bintang´s last blog ..Vodafon McLaren Mercedes Revealed Its Brand New MP4-25 =-.

    • @Mr.Bintang, kak jie dah tweet ckp nk pergi meminangkan?

      issh…anak saudara bujang kak jie nak meminang anak dara orang hari ni :mrgreen:

      • Mr.Bintang says:

        @Kujie, ooh ye ke… hehe.. x pasan td.. πŸ˜† ingt kot kak jie cubaΒ² wat bunga tu jee.. hehe..
        semoga pinangan diterima ya kak? hehe..
        .-= Mr.Bintang´s last blog ..Vodafon McLaren Mercedes Revealed Its Brand New MP4-25 =-.

        • @Mr.Bintang, bile nak suruh kak jie buat sireh junjung…ehem…mencapai bintang di langit πŸ˜†

          tak kan nak melangut dok tengok je kot….. ( ayat makan dalam ni..tak faham mmg kena makan ajinomoto 3 kilo le lepas ni ) πŸ˜† πŸ˜†

          • Mr.Bintang says:

            @Kujie, faham kak jie.. hehehe.. bajet x cukup lg.. kene ready sgalaΒ²nya baru leh try.. hehehe… πŸ˜›
            .-= Mr.Bintang´s last blog ..Vodafon McLaren Mercedes Revealed Its Brand New MP4-25 =-.

  24. huhu xphm puitis2 ni
    .-= x-po´s last blog ..BILA DAH KAHWIN, NAK ANAK CEPAT ATAU LAMBAT? =-.

  25. haha….pantun berkerat2 ni…hehe..mengandungi promosi entri lain…