Mencuba Nasib

Berapa tinggi pucuk pisang,
Tinggi lagi asap api.
Berapa tinggi Gunung Ledang,
Tinggi lagi harapan hati.

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

57 thoughts on “Mencuba Nasib”

  1. Sireh disusun dihias rapi
    Buat penyeri gubahan hantaran
    Apa sahaja hajat di hati
    Bunga rafflesia kami tadahkan
    .-= hafizmd´s last blog ..Chot vs Saod =-.

  2. Suspen gak tengok ada sirih junjung…
    Memang tak fikirpun Kujie nak meminang untuk along & angah tu.

    hahaha…dan belajar-belajar pergi meminang nampaknya! πŸ˜€
    .-= Kak Long´s last blog ..Safar =-.

  3. Bila dah jadi senior gitulah kena ambik alih orang lama jadi wakil …saya lambat lagi kot sebab anak saudara kecik2 lagi…
    .-= denaihati´s last blog ..Hidup Berani Untuk Gagal apa entri pilihan ANDA =-.

  4. pergh.. siap buat sirih junjung sume. hohoh ni nak pi meminang ke?
    .-= topo´s last blog ..4 Tips Tingkatkan Trafik Dengan Memahami Pelawat =-.

    1. @topo, suspen pergi majlis meminang ni…sebab pertama kali –kita tak kenal dan tau ‘cuaca dan adat ‘ di tempat orang..kena bijak baca suasana :mrgreen:

  5. eh kejap-kejap… ni untuk sape ni? conpius nyee…
    untuk si along? eh along? atau angah? hahaha
    .-= Kreuger´s last blog ..Apa perlu buat apabila dipaksa untuk kerja lebih masa. =-.

    1. @Kreuger, anak bujang kak jie belum habis sekolah lagi πŸ˜†

      anak saudara – kita cucu pertama dlm keluarga πŸ˜†
      semua mak2 sedara yg xcited..kami pergi 8 kereta..
      semua adik beradik ada kecuali 2 org yg kat luar negara πŸ˜†

  6. Macam masuk pertandingan mengubah bunga je ni!!!! Mungkin Kah???
    .-= denaihati´s last blog ..Blog Review : Hidup Biar Sedap memang Sedap =-.

    1. @denaihati, rupanya nak pegi meminang ..emmm.
      .-= denaihati´s last blog ..Blog Review : Hidup Biar Sedap memang Sedap =-.

    1. @jmr, zaman skrg……….rombongan meminang tak ada suspennya

      kedua belah pihak bersiap – suka sama suka, cuma majlis untk merasmikan saja πŸ˜†

  7. masuk pertandingan gubahan bunga @ projek pinang meminang???
    klu nak masuk meminang mmg kena pantun dulu kans…

    1. @Ayah Aiman, itu sireh junjung tu…hari ni pergi meminang anak dara org πŸ˜†

      tiba2……….teringat waktu dipinang dulu2…hakhak

  8. slmt t.hari ma…lama x menjenguk sebab xder tenet..
    ni dah ada tenet leh la jalan2… πŸ˜† heppy weekend ma..

  9. aikk?? dlm offline sempat lagi update.hehe…

    semoga majlis berjalan lancar. agakΒ² terdesak pantun dari karam sigh walia pun boleh pakai gak kut.hehe..

    1. @menteil, meminang tu macam nak merasmikan perhubungana je sebenarnya
      sebab sebelum datang tu – belah pihak perempuan pun dah tahu..dah ready

      tak de la rasa -ehhh…dia org terima ke tidak ye..tak de la suspen πŸ˜†

    1. @Akuro San, anak saudara pertama dlm keluarga…kiranya cucu pertama dalam keluarga
      kak jie kat Meru skrg ni…. lepas Zohor nak pergi ‘mencuba nasib” πŸ˜†

  10. Mencuba apa ni kak?
    .-= Mr.Bintang´s last blog ..Vodafon McLaren Mercedes Revealed Its Brand New MP4-25 =-.

    1. @Mr.Bintang, kak jie dah tweet ckp nk pergi meminangkan?

      issh…anak saudara bujang kak jie nak meminang anak dara orang hari ni :mrgreen:

      1. @Kujie, ooh ye ke… hehe.. x pasan td.. πŸ˜† ingt kot kak jie cubaΒ² wat bunga tu jee.. hehe..
        semoga pinangan diterima ya kak? hehe..
        .-= Mr.Bintang´s last blog ..Vodafon McLaren Mercedes Revealed Its Brand New MP4-25 =-.

        1. @Mr.Bintang, bile nak suruh kak jie buat sireh junjung…ehem…mencapai bintang di langit πŸ˜†

          tak kan nak melangut dok tengok je kot….. ( ayat makan dalam ni..tak faham mmg kena makan ajinomoto 3 kilo le lepas ni ) πŸ˜† πŸ˜†

          1. @Kujie, faham kak jie.. hehehe.. bajet x cukup lg.. kene ready sgalaΒ²nya baru leh try.. hehehe… πŸ˜›
            .-= Mr.Bintang´s last blog ..Vodafon McLaren Mercedes Revealed Its Brand New MP4-25 =-.

      1. @Kujie, oo. pantun meminang. Adeh~ macam-macam. tak tau lak kena ada pantun macam ni
        .-= ariff´s last blog ..Nak Jadi Gagah Punya Pasal =-.

        1. @ariff, tak semualah…kadan2 tengok pihak perempuan juga
          masa kita sampai tu, kita tengok rentak belah perempuan macam mana
          so..pandai2 lah ejas diri utk nampak ‘masuk geoup’ :mrgreen:

Comments are closed.