Tunggu siang dulu…..

.......apa?

.......apa?

Jam 6.30 pagi. Masih berbalam  gelapnya. Dari sliding door yang diselak , angin lembut pagi menyusup masuk mengucapkan salam selamat pagi . Lembut tanpa rakus.

Tiba² tercium wangian ……..

harum dan menusuk hidung.  Ku intai, ku jengok………… berbalam² pohon di tanaman.    Masih terlalu awal untuk burung berkicau.

Hati sangat terujan ingin tahu, perlahan² kaki melangkah dengan kamera siap ditangan

Tiba² kamera jadi gelap, kosong dan mati dengan sendirinya……

” change the batteries”

……………….. tunggu siang dulu!

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Ada hantu ke Jie?

    ODs last blog post..Peningku Sudah Hilang… He he he…

  2. Jie memang dahsyat!

    G, biasanyalah kalau ada merpati putih kat luar rumah mcm tu, tambah lak ada bunga melur ke, kenanga ker, cempaka ker…..perkhhh….confirm macam kat kubur lak rasanya..

    sunyi,
    sepi
    angin sepoi2 bahasa
    pokok besar…..

    wahhh

    pontianak suka tempat2 mcm tu!

    so AWAS!
    dadah musuh negara!

    wakakakka

    psst! maza dlm proses pindah rumah!
    ada beberapa entry lama sedang diangkut ke tempat baru……

    alamatnya: http://www.mazaaida.blogspot.com

    hehhehehe

    mazas last blog post..Terang Hati

    • giler………..semua jenis bunga dia sebut!

      mmg seram kalau bangun sebelum subuh….sliding door tu bertentang dgn pintu bilik
      buka pintu ……….terus clear nampak taman yg gelap
      tapi udah rumah sendiri……….sikit pun tak rasa takut.

      hahahaha..akhirnya pindah gak
      tak tahan kena kutuk sbb guna friendster :mrgreen:
      mcm budak2… 😆

      skrg ni dah boleh dipanggil blogger

      • ahaks! jgn jeles..

        maza sentiasa muda belia remaja yg cute!

        wakakakaka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

        mazas last blog post..Terang Hati

  3. hp hang tak wokey lg ker.. colling pn susah.

    ayah smpai majuk.

    kuinas last blog post..Rindu itu datang Tanpa Diundang, Cinta itu Hadir Tanpa Titik Akhir

    • 6.30 tu bukan awal dah tu….org dah balik motong getah dah pun

      5.30 dah bangun..jadual makcik clenaner lebih awal dr siak kat surau tu tau
      6.30 tu dah anak2 kt meja makan, nk sarapan..nk bekal….
      6.45 dah keluar rumah walau sekolah 5 minit je…. anak2 tak mau pergi lewat..seblm kul 7 dah ade kat sekolah :mrgreen:

  4. Bau bunga melur kot…..atau ada orang sembur minyak wangi, he he….. 😆

    Ties last blog post..Tidak KUPINTA

  5. hahah. this may sound cocky sket but .. I tak pernah terlupa nk charge battery kamera….. tp tu ah .. kadang kalau malas mau charge full.. sy charge half je then bawak kamera keluar and snap some shots.

    😉

    syazsys last blog post..Lelaki M and and the 18k

  6. wah..apakah yg wangi itu?

  7. Salam kak jie….
    Erm… su agak, bunga harum sundal malam kak jie dah kembang…

    suaras last blog post..Bersama Bintang

    • kak jie tak de sundal malam…pernah beli kat cameron highland…
      masa balik tu..dah lewat malam
      punyalah serammmmmmmmmmm…dok hidu bau wangi bunga tu dlm kereta
      dok bayang mcm2
      tiba…………melayang depan kereta tu…..mcm filem tu ke
      tiba………….lampu kereta suruh depan tu dok melayang2..

      hahahaha….tapi bau dia mmg tahan lama juga

  8. Salam hormat wahai kujie2.

    Diwaktu menaip ini, hari telahpun siang.

    Tunggu siang dulu … (teringat karya FT bertajuk Tunggu Teduh).

    Abang Longs last blog post..EKONOMI yang SUJUD kepada ALLAH

  9. benda ape la yang nak dirakam dlm kamera tu agaknya..

    wokeh, bila dah siang update deh.

    fiezabaiduris last blog post..Spesies katak kecil ditemui

  10. kena standby bateri …..takut2 amergency. xtra life..hehe.

    TokNabes last blog post..Tiang Licin

  11. siap dgn kamera tu…bagus2 persediaan rapi

    Lan Bingkas last blog post..Anti PPSMI

Trackbacks

  1. […] 6.30 pagi… wangi-wangi semerbak mencuri masuk bersama dinginnya bayu pagi….tak sabar tunggu siang dari situlah […]