isteri aku tak kerja

72049656

Saya tanya suami, apa jawapan dia jika ditanya oleh kawan-kawannya pekerjaan isteri?

.

Dia jawapan ” isteri aku jaga anak-anak kat rumah”

Ada sesiapa jawap ” isteri aku tak kerja” ?

.

.

.

Kalau itulah jawapannya, sila sediakan bibik / orang gaji / pembantu rumah untuk bekerja menguruskan rumahtangga .

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Hah! Laki aku cakap macam tu. Macamlah menyapu sampah, mop lantai, lap cermin, basuh pinggan mangkuk, basuh baju, iron baju, siram bunga, dok tenyeh bilik air – sekadar menyebut beberapa chores – bukan kerja!!! Memang berdesing la bila dia cakap macam tu. Tapi dah sayang, telan ajelah… 😐

    ODs last blog post..H1N1 Betul!!!

  2. isteri yang tak kerja tu la paling banyak kerja dia nak buat :mrgreen:

    yonnas last blog post..kenangan pisang goreng T___T

  3. Cam ada cerita je..

    zools last blog post..Patutkah Chin Peng kembali ke Malaya?

  4. Ada sesiapa jawap ” Aku kerjakan isteri aku” ?

    Hasbullah Pits last blog post..Ekspo Industri Asas Tani Jadi Medan Judi HARAM

  5. betul gak eekkkkk – kalau isteri tak keje – maksudnya ada bibik dok buat keje di rumah kan…

    • @kak e, bukan la isu penting pun…ckp mcm mana pun mmg itulah surirumah

      cuma………..apa salah kita ubah kebiasaan utk yang lebih baik 😆

  6. Kak Jie,

    kalau jawab pekerjaan isteri = jaga anak kat rumah, si suami kena bayar gaji ke? pasal kerja = gaji.

    pasal tu bila tanya kerja isteri dijawab tak kerja. Dia jaga anak kat rumah (and not as kerja) :-), so tak bayar gaji, cuma bagi vauchers p spa, shopping etc…

    AyKays last blog post..Bertuahlah engkau..Mat

    • @AyKay, jaga tu pekerjaan jaga ye ( pak guard ) 😆

      kak jie surirumah berkwsp..suami buat caruman utk kak jie

  7. 😛
    sian pada yang ada laki tapi x pernah mengerti perihal isteri sendiri…

    Lindas last blog post..Pacak

  8. Kak Jie, surirumah lg byk keja
    woo bebanding org yg keja
    kat opis. Hehehe!!! 😀

    • @Eriyza, bergantung pada diri sendiri juga
      sebenarnya kalau semua dibuat ikut rutin
      pandai atur masa……..ade byk lagi masa trluang..hehe

  9. bini aku keje, tapi cam tak keje…

    hubby i jawab gitu..camner??/

  10. rohaizad says:

    Herrmmmm….
    Ramai suami yang “melihat” … tapi tidak “melihat betul-betul”…

    Tak gitu Kak Jie?

  11. duk umah bukannya melepak je kan…ada skop kerja juga..;)

    Lan Bingkas last blog post..Pengapit

  12. sib baik cik abang pandai jawap…
    kalau tak, mau akak boikot takmo buat keje umah 2-3 hari…baru padan muke…
    majikan akak musti baik hati kan??
    😆
    akak kan freelancer jugak kdg2 kan??
    hehe

    chekguBHs last blog post..Selamat Berperang Dengan Huruf dan Nombor Sayangku..!

    • @chekguBH, haha..pernah gak mogok sehari
      dia ckp ” awk dok rumah mcm tak buat apa2 pun…”

      kak jie buktikan..satu hari tak buat apa2 :mrgreen:

  13. erk! kalau kengkawan den tanyo bini ekau kojo apo?

    hmmm..

    jawapan den ialah kalau boleh dio jadi suri rumah sepenuh maso.. tapi.. tapi.. hehehe

    dot dot dot…. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    mazas last blog post..Ahli Nujum Negara

    • @maza, bini awak kan berkerjaya …tak pe..tak salah pun
      ckp je….jgn malu2
      pompuan kecik hati nnt :mrgreen:

  14. … betul juga tu.. ada sesetengah isteri sensitip! 😕

    samdaddycools last blog post..Jika kamu solat tetapi masih melakukan kemungkaran, maka perbaikilah solat

    • @samdaddycool, perkataan tu dah mcm kebiasaan…kdagn2 tak penting pun tetapi pada realitinya lain

  15. saya setuju 120%!
    tak caye cuba bila si isteri demam 2 3 ari? boleh terbalik rumah…

  16. hehe kesian wife2 semua kan. x patut! hehe

    KNizams last blog post..Cantiknya Gambar Sampan Ni Dalam LIBUR June 2009 !

  17. hehe logik2

    zamzs last blog post..Jawapan2 Canggih Masa Exam hihi

  18. syabbas kak jie!!!! hehehehe

  19. Wife saya kalau org refer wife as ‘orang rumah’

    kruel74s last blog post..Now I understand how to make money from blogging…Part 3

  20. betul…betul… kerja kat rumah lagi menimbun2 melebihi kerja di pejabat.

    cikgu panjis last blog post..Tak Sabar Menunggu

    • @cikgu panji, kita ckp ‘kerja’ sebagai satu perkataan…hehehe

      makna kerja sebenar tu tak sama :mrgreen:

  21. nikillas says:

    heh.. cakap la.. suri rumah sepenuh masa.. hurm..

    nikillass last blog post..The Story of RM11.50 and Suicide..!!

  22. biasanye memang laki akan jawab seperti yang di atas….. sememangnya tanggungjawab urus rumah dan anak2x perlukan masa dan tenaga….. 😀

    hazman aka species1980s last blog post..8 BLOG KUNJUNGAN HARIAN

    • @hazman aka species1980, isteri tak de merungut pun…dia nk jawap apa pun isteri tak dengar pun

      tapi secara logiknya..kalau tak kerja…wahhhhhhhhhhhh….seronok tu :mrgreen:

  23. ahaha. sy penah dengar jugak pasal ni. sape2 yg ckp isteri dia tak keje tu harap pk balik la. kesian kt isteri penat2 jg anak, buat keje rumah kn

    • @farah oklen, gunalah perkataan lain….tak kerja tu…. jelas sgt mcm si isteri dok goyang kaki kat rumah

  24. wah wah wah…saya bertanya2 kalau suami saya ditanya soklan sebegitu..apakah jawapan nye.. 🙂

    arins last blog post..Terjurai-jurai…??

  25. hahahaha…jwpn yg tepat!

    adoiii Jie…dah berpinau bijik mata ni dah…dok kira gaji pekerja ni…huhuhuhu

    Dea Saras last blog post..Payroll closing!

    • @Dea Sara, aku pun tak berapa sihat lah Dea

      sakit pala sgt2…..muntah2 bagai

      tapi TS tu ade problem….eeemmm….

      tido arr jap lagi