Petua tegang suami isteri

menggeleber....?
menggeleber....?

Lengan? Saya tak pasti nak terjemahkan Tricepts dalan Bahasa Malaysia . Lengan depan? Trisep ?

Tak kisahlah….janji faham. Lengan bahagian depan dekat ketiak tu.  Cuba picit sikit bahagian tersebut?  Tegang?  Menggeleber?

Saya ada petua yang dikutip dari kakak kat spa Q tempat saya selalu pergi sauna. Untuk  tegangkan kembali bahagian trisep yang menggeleber tu, gunakan bahagian tersebut untuk mengurut.

Petuanya, urut bahagian tulang belikat suami menggunakan bahagian tricep tersebut.  Lengan lebih pejal  dan tegang malah  suami makin  sayang. Silap-silap haribulan dapat ” full package service”:lol:

Tak percaya?  Berani potong jarilah kalau suami tak suka diurut.

Lipat lengan, suruh suami meniarap tepi katil, lumur massage oil / minyak bayi / minyak zaitun  kemudian urut.

Cuba ye puan-puan dan nikmatilah  kesan sensasinya….!

©Kujie – offline , nak buka rumah urut kejap:lol:

72 Replies to “Petua tegang suami isteri”

  1. bonus ye kak…

    aimi gi main jejauh mama nak ngurut nih… 😆

    shays last blog post..Berhiburlah

    1. @maza, Meh mokcik urutkan……. dengan kayu beluti!!

      Ties last blog post..Pipit bukan seekor…..ooops..bukan sebiji

  2. hehe..kene bagitau si dia nih..haha.. 😈

    titans last blog post..Dulu aku tak ada duit, sekarang aku ada duit..

  3. kena emel kat mem ni, suruh dia baca. teknik baru ni.
    asyik2 skill sama jer

    katahills last blog post..Komentar Mat Rempit Untuk Blogger

    1. @katahill, kalau digunakan utk kebaikan…. kak jie pun tumpang gembira

      kebaikan kedua belah pihak

      jgn le ambil kesempatan pula……………. tujuan utama nk tegangkan tricepts tu je….

      yg lain2 tu kiranya bonus le…..pandai2lah sendiri ejas :mrgreen:

    1. @kruel74, owhhhhhhhh…selalunya yg tu tak dpt diluah dgn kata2 maupun perkataan…sbb tu tak ramai yang berani menulisnya 😆

  4. Salam Jie..apa khabar laaahaaiiii…lama betul akak x jengah..bz sangat2, tetamu je asyik menjengah dpur akak tuh..x terlayan buat air..Jie sihat? dah tegang dah trisep tu? hehee…Bagus petua tu..nnt leh cuba…Have a great weekend…muaaahhh!

    ummis last blog post..Garlic Chicken Parmesan

    1. @ummi, Salam Kak Umi…sy tau akak sibuk
      saya pun sibuk yg amat..ade masa kejap2 mencelah kt blog

      tak de la byk masa sgt

      bile kak umi cuba bgtau saye ye :mrgreen:

  5. oo macam gaya siam ja kak jie 🙂
    Teringat urut kaki kat sana 20 hengget ja, dia urut dari kaki sampai kepala, bila sampai kat bahu dia guna lengan dan siku. Habis ler kita ni di lengan-lengankan dan disiku-siku oleh si tukang urut. Tapi best..hilang rasa sengal dan letih 🙂

    izas last blog post..Jalani saja apa adanya…dan tag + award lagi….

    1. @iza, agaknya le iza….tapi selalu tukang urut mmg lengan dia tegap kan….tak de la gendut mcm org yg diurut..hehehe

      tapi makcik yg bagi petua ni, org jawa

      org yg kena urut mmg lah best…. 😆

  6. Kena carik bini yang pndai urut nie 🙄

    Kampungboys last blog post..Sayonara Getresponse, Selamat Datang Aweber

    1. @Kampungboy, bkn susah pun

      dulu Mawi dah ckp nk cari bini yg pandai urut

      mesti ramai anak2 dara yang dok praktis sampai dah mahir

      apa kata………..buat iklan

      sbb Mawi pilih sorang je si Ikin tu..mesti ade lagi anak2 dara kt luar sana yang pandai urut…..single and available :mrgreen:

  7. kak jie, lengan elin yg tebal ni bleh ke tegang kalo ikut petua tu? Letih dh sapu lotion bagai2, x jln gak. Tambah plak asik dukung wafiq lai la mkn tebal hahah

    1. @elyn, tebal ke elyn…ishhh..kak jie mengelebeh tampi lembek

      dok urut ari2…lenguh ala

      nk cantik punya pasalllllllll…tahan je lah…haha

      :mrgreen:

  8. hehe..yang blum kawin tu simpan dulu ilmu ni..jgn pandai2 praktikkan…kang nak tegang lengan lain lak yang tegang…kekekekke…..adesss….

    kristal swarovskis last blog post..Kenali Bentuk-Bentuk Swarovski Crystal

    1. @kristal swarovski,

      Mana leh tahan simpan lama2..hahaha 😆

      Melayu Bolehs last blog post..Free vs Paid Online Dating Services

        1. @Kujie,
          hehe
          x kan mcm tu lak.. 😛

          Melayu Bolehs last blog post..Orang Melayu Tak Minat IT?

    1. @blinkky, isteri ade ke masa utk diri sendiri nk g gym2…. bagai tu?

      ala…benda ni buat masa tgh santai2 tgok tv pun boleh

  9. ni petua urutan untuk mereka yang telah berkahwin. yang belum berkahwin tu jangan pandai2 nak praktikkan petua ni, kan begitu kak jie?

    1. @TokNabe, iyelah tu….dah siang2 sy tulis utk suami dan isteri
      jgn sesapa nak praktik dgn selain dari itu ye
      saya tak mau tanggung….

      sy bagi yg baik2 utk kebaikan…. 😆

      erk….toknabe dah print entri ni utk org rumah ke?

    1. @Melayu Boleh, senang je..kawen la

      tapi dah kawen pun belum tentu dpt
      sbb lengan dia tak menggelebeh 🙄

      hehehe

  10. teringat neeza pergi kelas aerobik baru ni.. instructor tu ajar macam macam.. lengan, betis, peha.. semua la.. tapi yang bestnya kan, neeza tengok lengan dia menggeleber gak hehe.. tapi kan kak jie, of courselah neeza tak cakap kat dia.. tu lawan tokey namanya huhuuu…

    pssttttt… neeza takut bila urut suami lebih-lebih kang, dia mintak lebih lagi… :mrgreen:

    Neezas last blog post..Berat sangatlah mak ngah…

    1. @Neeza, hehehe………..tak leh lawan guru nnt ilmu tak berkat 😆

      tu la masalah tu….ni urut utk kebaikan isteri tetapi selalunya suami akan ambil peluang jugak :mrgreen:

  11. Pergh..title tu gempak tul..terkucat sekejap..hehehe..erm mengeleber tu yg jadi kes haru..so ada petua ni baik amalkan awal2 lagi 😛

    1. @catzer, dari tajuk la korang nk dtg jengok ye
      pastu baru baru baca entri

      kalau kak jie tulis – cara urut

      tak glemer lah 😆

  12. Tak kuasa aku. Biar menggeleber tak apa. 8 tahun Jie! 8 tahun mengurut suami. Sakit oooo seluruh tangan dan badan. Sekarang, tak kuasa aku dah. 👿

    ODs last blog post..Opah BANTAH! BANTAH KERAS!!!

    1. @OD, hehehe….sanggup tu! 😆

      tu teknik mengurut yg salah tu Opah

      kebaikan one way je…dia sedap Opah yg seksa

      apa kata try yg ni…. :mrgreen:

  13. dari urutan untuk tegangkan lengan yang gelebeh akan menjadi urutan yang lain sama… 😆

    memang sedia maklum… :mrgreen:

    shays last blog post..RINDU aimi YERK…

  14. heheheh
    bagus ni bagus
    nanti lily cuba kat EA tu

    tq kak jie for sharing
    😀

    Lilys last blog post..Yay !! Saya menang hadiah dari Lestat !!

Comments are closed.