Buah Asam Kumbang

buah asam kumbang atau nama glamernya Mangifera quadrifida Jack ex Wall.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. khadijah says:

    saya nak tahu kat mana saya boleh dapat buah ini. dah lama sangat mengidam nak buat sambal belacan asam kumbang.

  2. Pernah dengar tapi tak pernah tgk…

    Hari dapat tgk dalam Kelas Sains Pertanian…

    terima kasih cikgu =)

  3. rasanya belah utara banyak buah nie, belah selatan tak pernah jumpa lagi…..

  4. Rasa macam pernah makan je buah ni. Macam ada rupa buah pinang pun ada ni kan?

  5. tak pernah pula dengar nama buah asam kumbang ni…yang nama glamournya tu lagilah pelik kan..hehe..

  6. fuhh hot betul nama glamer dia haha

  7. first time tgk buah nie rajin kak kujie masuk hutan cari hehe

  8. tak pernah jumpa lg buah nih.

  9. belum pernah saya icip2 buah ini. kalau rasanya masam pasti wanita hamil muda pada suka 🙂

  10. alamak! sudah jam 14.00… telan liur berjamaah ajelah gamaknya sambil mengira jam saat.. uhuk!

  11. tambah satu lagi ilmu flora hari ini

    terima kasih cikgu!

  12. tak pernah lagi jumpa buah tuh rasanya…huhu

  13. Boleh hiris dan jemur untuk menghasilkan asam keping.

  14. uiks.. bagaimana pulak rupa pokok buah ni? Rendangkah? atau macam pokok manggis kah?

    Kalau namanya udah Asam Kumbang, mungkin rasanya pun masam! ye dak?

  15. SA x pernah tgok la…apa rasa buah ni kak?

  16. Biasa dengar tapi rasanya tak biasa makan kot.

  17. Uih..macam lain macam je ni..tak pernah makan lagi..sedap ke kak?

  18. x pernah tengok pun buah ni kak kujie….pes time tengok…