Kalaulah Piranha

ikan kelah sungai chiling

Lokasi : Santuari Ikan Kelah Sungai Chiling

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Pasti sungainya sangat jernih dan jauh dari pencemaran karena itulah terlihat ikan2nya sangat banyak dan sehat semua..
    Jom terjah post menarik dari Jefry ..Jasa Sedot WC Depok Telp. 021-9311-8787 | Sedot WC Jakarta DepokMy Profile

  2. Terasa sejuknya airsungai… Ada rakan-rakan bercadang untuk mandi sungai hujung minggu ni, tapi Dira rasa keberatan nak pergi sebab semuanya perempuan. Tak ada pengawasa dari orang yang lebih dewasa.. Mungkin lain kali boleh rancang lagi…
    Jom terjah post menarik dari HAdira Kifly ..Tika Hujan TurunMy Profile

  3. Hehehe..memang suka kalau dapat bermain dengan ikan mcm ni..kalau pirana dah lama kaki tu kudung..depan rumah ke ni kak jie??

  4. tahun lepas agak kecoh dengan kesan negatif SPA ikan..tapi tak pasti la pulak kesannya kalau ikan yang kat sungai..
    Jom terjah post menarik dari pipoq ..Wordless Wednesday – Pintu ke mana sajaMy Profile

  5. Kelah…ikan air tawar kegemaran saya.
    Jom terjah post menarik dari Slik ..Eleven40 – responsive theme by StudioPressMy Profile

  6. Tak dapat pergi pun Santuari Ikan Kelah Sungai Chiling kerana bawa anak kecil tetapi ada turun ditempat perkelahan Sungai Chiling sebelum Santuari Ikan Kelah.
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Wordless Wednesday – # Sifat maluMy Profile

    • tunggu anak umur 5-6 tahun sesuai juga
      jumpa ramai juga pengunjung yang berumur mcm tu berjaya sampai

      tapi kalau 10thn ke atas, perjalanan ni ada banyak benda yang boleh dipelajari…boleh nampak akar pokok real, rotan sebesar lengan budak yang cantik.selalu dah nampak perabut
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Sekali Lagi Ke Santuari Ikan Kelah Sungai ChilingMy Profile

  7. kalaulah piranha, tak masuk kaki dah dalam tu hik hik.

    salam singgah kak, dari blog dayah 🙂
    Jom terjah post menarik dari Wanita Mutalib ..Amy Cheong dengan Majlis Kahwin orang MelayuMy Profile

  8. kalaulah Piranha nampak inai merah tuuuuu..hehe
    Jom terjah post menarik dari cikgu naman ..WW- Passwords Minta Dengan Bapak Tiri Laki Mak KauMy Profile

  9. Ini ikan bisa dimakan nggak ya ??
    nice share
    Jom terjah post menarik dari Ramzi ..Cara Memasang / Menampilkan Author Blog di Google SERPMy Profile

  10. kalau piranha tak sempat nak angkat kaki dah kak.

  11. sungai chiling ni kat mana kak jie…..
    Jom terjah post menarik dari Melastik Bintang ..Aku Terima NikahnyaMy Profile

  12. kalaulah piranha dah tinggal tulang tu.
    Jom terjah post menarik dari hatiputera ..Wordless Wednesday – Kek HarijadiMy Profile

  13. Salam,

    Comelnya kaki cik intan, ke kaki mak intan ni? heheee

    ni pi terapi kaki ke? ehhhh apatah orang panggil tu, bg ikan makan kulit2 mati kat kaki..alahaii lupa plak istilah tu heheee
    Jom terjah post menarik dari yanmie ..#WW – Di Larang BaringMy Profile

    • bukan Yan… ini kat sungai
      ikan tu bebas hidup ….ada tempat² kita boleh nampak sekumpulan ikan dengna jelas
      ada satu tempat..ikan lagi besar dari yang ni

      ini sungai yang dalam jagaan Pejabat Perikanan kat Kuala Kubu Bharu, esok kak jie up entri…tapi pernah pergi sini…ada dah entri dlm blog ni.
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Bantu Kamal Affendi Hashim Yang Sakit AVMMy Profile