Saya Tak Pasti Dulu Bagaimana, Tetapi Beginilah Rupanya Sekarang…

kampung buku langkawi

kampung buku langkawi kedah

 

On Wednesdays all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Hence the ‘wordless’ title. The idea is that the photo itself says so much that it doesn’t need any description.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. lamanya….
    tapi sayang…
    nampak macam sudah tidak terurus
    Jom terjah post menarik dari TopiJerami90 ..Irma Hasmie Bertunang 27 Mac 2012My Profile

  2. sedihnya tengok tempat boleh menimba ilmu jadi macam nie…huhu
    Jom terjah post menarik dari Nabiel ..Cabaran Hidup Di Akhir Zaman.My Profile

  3. Huhu.baru first time dengar nama kampung nih.hehe
    Jom terjah post menarik dari budakserius ..Kedai Gula Gula Tercomel Di DuniaMy Profile

  4. terbengkalai. banyak projek macam ni dah terbengkalai..lagi-lagi kalau hujung bandar.
    Jom terjah post menarik dari titan ..Lelaki kacak percaya pada diri sendiriMy Profile

  5. Kali terakhir pergi sana 2007 tapi tak singgah sebab masa tu dah macam tutup jer…. sempat singgah masa gi sana 2003…

    bagi kita yg duduk di area KL mudah mendapatkan buku2 terkini & banyak tawaran potongan harga…pameran buku pun banyak ….. jadi kalau ke sana pun macam buat berat beg jer nak beli buku…baik beli pinggan mangkuk hehe….

    lagipun kebanyakan buku2 di sana dulu pun macam dah ketinggalan sket… macam buku2 lama yg dah tak berapa nak laku jer….

    kalau macam ni lah keadaannya sekarang memang sangat membazirlah…..
    Jom terjah post menarik dari kakza ..ZARIYA koleksi terkiniMy Profile

  6. Tidak terurus dengan baik, sangat disayangkan..
    Jom terjah post menarik dari Rina As ..Cara Mengatasi Duplicate Meta Description, Short Description dan Long DescriptionMy Profile

  7. Sama macam kes Pulau Bidong, Terengganu.
    Pulau tempat penempatan pelarian Vietnam tahun 1975-1990 dulu.
    Kalau jaga elok, mesti sekarang ni femes sebagai tempat tarikan pelancong.

  8. tersirat tu gambar tu..
    Jom terjah post menarik dari muazfaris ..Tiada masa nak terangkan, Baca je la! (18 Gambar)My Profile

  9. Lusuh je nampk. Sama seperti perasminya. Perasminya ada juga gunanya, tapi yang ini nak buat macam mana ye?
    Jom terjah post menarik dari Cikgu Hairul ..This Account Has Been SuspendedMy Profile

  10. teruk sangat dah rupanya tu. macam dah nak roboh.
    Jom terjah post menarik dari eiela ..Mengimbau Kenangan STPM 2005My Profile

  11. CypherHackz says:

    Apabila pucuk pimpinan sesebuah pentadbiran bertukar, fokus pengurusan pun turut bertukar. Yang lama akan terbiar, dan yang baru dikejar-kejar…
    Jom terjah post menarik dari CypherHackz ..Bagaimana Memasang Footer Pada RSS Feed?My Profile

  12. Anonymous says:

    aduh! Kerugian ekonomi tu..
    kata dia org ekonomi; deadweight lost!

  13. Inilah sejarah yang sepatutnya kita jaga.
    Jom terjah post menarik dari faizul ..Umur kaum perempuan adalah rahsia negaraMy Profile

  14. last saya gi langkawi sekitar 2-3 tahun lepas…masa study dulu…rajn benar ke sana…sebab dekat…tapi indah khabar dari rupa…banyak kemudahan.kawasan rekreasi tak terjaga dengan baik…

  15. Kenapa terbiar tu kak jie? huhu

  16. sayang..semua rosak dah..
    Jom terjah post menarik dari bardboo ..Mengidam Nak Pakai Ultrabook Toshiba Portege Z830My Profile

  17. “Dah lama dah…” hehe 🙂
    Jom terjah post menarik dari Abang Zul ..BOLEH PAKAI KE ?My Profile

  18. Takde sape berminat nak uruskan ke?Mungkin lokasinya kurang sesuai kot..
    Jom terjah post menarik dari Ahmad Ijat ..Kisah Hudud dan masyarakatMy Profile

  19. Assalam..
    Sayangnya..
    Kenapa dibiarkan usang begitu?
    Mungkin benda free, orang tak berapa minat kot..
    Jom terjah post menarik dari iza ..Asal Usul Tidak Dilupa : Wordless Wednesday # 15.My Profile

  20. Kesedaran kita tentang peri pentingnya pemeliharaan & pemuliharaan tempat2 yg boleh dikategorikan sbg tempat bersejarah masih lagi rendah…
    Jom terjah post menarik dari shraqs ..Download Walking Dead Season 2My Profile

  21. sayang seribu sayang

  22. xder org dtg atau xdiselenggara dgn baik.. syg tmpt ilmu jadi mcmnie.. 🙁
    Jom terjah post menarik dari klANA ..Hadiah Bunga – Kena Reject Lah LagiMy Profile

  23. Sayang, duit dibazirkan dimamah anai-anai..
    Jom terjah post menarik dari samdaddycool ..7 Tanda Isteri Derhaka Kepada SuamiMy Profile

  24. Izzat Aziz says:

    tiada orang nak datang, jadi tiada yang nak jaga, jadi keadaan jadi buruk, lagilah tak de orang nak datang.
    Jom terjah post menarik dari Izzat Aziz ..Interview PETRONASMy Profile

  25. jadi buruk sudah..
    Jom terjah post menarik dari nurmisnan ..Wordless Wednesday #35My Profile

  26. kampung tinggal dah
    Jom terjah post menarik dari azura ..Al-Quran bersadur emas dari Dinasti MingMy Profile

    • orang setempat bercerita … semua buku yang ada dah rosak
      dimakan anai-anai atau rosak/hilang

      tak dapat nak snap gambar sampai ke dalam sebab laluan tu dah reput dan merbahaya untuk dilalui.

  27. Orang Melayu khasnya manalah minat nak baca buku.
    Jom terjah post menarik dari Denaihati ..Honda Insight edisi baru lebih hebatMy Profile

    • jangan disalahkan Orang Melayu x baca buku… dah orang yang sepatutnya bertanggungjawab terhadap tempat tu tak jaga… sapa nak datang?
      Jom terjah post menarik dari Angah ..Tidak ku sangkaMy Profile

  28. Tidak di selenggara dengan baik. 🙁
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Wordless Wednesday – #Bantuan diperlukanMy Profile

  29. Dah 15 tahun, lama gak dah tu,kayu pun dah buruk…ni projek kancil putih terbengkalai agaknya.
    Jom terjah post menarik dari Azman ..Apabila Kesibukan MelandaMy Profile