Gambar Empangan Sungai Selangor Terkini ( 2014 )

Ini adalah gambar-gambar Empangan Sungai Selangor atau lebih dikenali sebagai Empangan Kuala Kubu Bharu yang diambil oleh Angah pada 08/03/2014.  Angah dan rakan-rakan universitinya berkhemah di Santuari Sungai Chiling

empangan kuala kubu terkini

Keadaan paras air Empangan Sungai Selangor pada 08/03/2014.  Paras airnya  lebih rendah daripada gambar saya pada 6 Oktober 2012. Ingin Kurangkan Bil Elektrik Anda? Klik Disini!

empangan kuala kubu bharu susut

Berita bulan Februari melapurkan Empangan Kuala Kubu Bharu ( Empangan Sungai Selangor) mempunyai baki simpanan air sebanyak 57.63 peratus sahaja.

Tarikh/Masa

Stesen

Paras Air
(m)

Takungan

Hujan
(mm) 
**

Mm3

%

 14-03-2014
08:00 AM
Batu

99.85

26.05

90.66

0.00

 14-03-2014
08:00 AM
Klang Gates

89.58

13.00

51.30

0.00

 13-03-2014
07:00 AM
Kolam Takungan Sg. Labu (ORS)

40.00

9.99

80.16

0.00

 14-03-2014
08:00 AM
Langat

214.01

20.72

60.77

0.00

 16-03-2014
07:00 AM
Semenyih

106.81

44.77

75.79

0.10

 15-03-2014
08:00 AM
Sg Selangor

191.75

91.16

39.63

0.00

 14-03-2014
08:00 AM
Sg Tinggi

54.70

80.76

70.53

0.00

 14-03-2014
08:00 AM
Tasik Subang

37.87

3.83

91.17

0.00

 

Ini adalah makluamat empangan dari sumber laman Lembaga Urus Air Selangor ( LUAS )

empangan-kuala-kubu-bharu-2010

Gambar Empangan Sungai Selangor yang diambil pada Disember 2010

empangan kuala kubu bharu 2012

Gambar Empangan Sungai Selangor yang diambil pada 06/10/2012

empangan kuala kubu bharu 2013

Gambar Empangan Sungai Selangor yang diambil pada 05/01/2013

 

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. lawanya empangan ni kak jie

  2. patutlahhh kemarau dh bermulaa,catu air pn dh start…moga allah berkati bumi malaysia…aminn

  3. semoga hujan turun berterusan dan dapat mengakhiri krisis air kali ni.. sedih tengok keadaannya.. mmg susut betul..
    Jom terjah post menarik dari kesoma.rai ..Pembukaan cawangan ke-100 Cleanpro ExpressMy Profile

  4. sejuk mata tgk gambar 2010 dan awal 3013…semoga keadaan pulih seperti sediakala…tapi di sebalik semua kenikmatan yang ditarik..nampaknya masih ada peluang di mana-mana untuk manusia terus melupakan Yang Esa…
    Jom terjah post menarik dari rozita ..Semacam KepuasanMy Profile

  5. Emm macam tenang jer bila tengok gambar ni…langit tu macam nak hujan jer..
    Jom terjah post menarik dari Hafizul ..Program Jobdirumah – Antara Realiti dan FantasiMy Profile

  6. dugaan betul kan…air kat tempat saya dah hampir seminggu takda…cuma semlam keluar 4 jam lepas mati semula….ujian didunia.Baru nikmat air di uji dah tak senang duduk kan…apapun syukur Alhamdulillah dengan nikmat dan ujian yg diberi…

  7. Sedih pulak tgk air macam byk sangat takde…huhu

    harap2 dah mula penuh sebab semalam hujan…harap2 hujan tu hujan rahmat utk semua..tgk bumi sejuk..langit pun dah cerah sikit…rasa segar jer =)
    Jom terjah post menarik dari hafizmd ..879 Sebab Kenapa Air Kosong Bagus untuk KesihatanMy Profile

  8. Alhamdulillah….semlm tempat sy dah hujan.dgr kata dh byk tempat gak ujan.harap masalah air dh selesai dgn cepat.tmpat sy air dah tak boleh minum sbb rasa masin.terpaksa beli air meneral.
    Jom terjah post menarik dari liza ..Selesaikan Masalah Resdung AndaMy Profile

  9. Keringnya empangan… siap nampak tanah lagi…. kalau begini ja terus-terusan adalah yang tak mandi nanti ni…
    Jom terjah post menarik dari Arieon ..Semakan Keputusan SPM 2013My Profile

  10. Alhamdulillah hujan dah mula turun di kebanyakkan tempat. InshaAllah semua akan kembali normal.
    Jom terjah post menarik dari profhariz ..Neotel Hotels Bersih, Selesa, Lokasi Strategik di Kuala LumpurMy Profile

  11. Harap taklah kritikal sangat paras airnya
    Jom terjah post menarik dari hafiz ..Akhirnya hujan pun turunMy Profile

  12. Kesan dari empangan kering ni memang terasa, mandi kena catu, ngam2 hari kedua simpanan air habis, tapi sebelah malam sikit baru ada air. Harap semuanya berubah nanti.
    Jom terjah post menarik dari azman ..Percutian Murah ke BaliMy Profile

  13. Ya Allah, jauh beza paras air dulu dan sekarang. Alhamdulillah 2/3 hari ni hujan dah mula turun. semoga Allah memberi rahmat kepada kita semua. Cantik pemandangan kat empangan ni..
    Jom terjah post menarik dari Muhammad Khairuddin Lim ..Matta Fair 2014My Profile

    • Syukur Alhamdulillah… bumi pun rasa sejuk
      tengok pokok kat halaman rumah pun nampak segar….

      Datanglah ke empangan ni..tak jauh dari KL, Tepi empangan ada Santuari Ikan Sg Chilling, boleh main dgn ikan kat surau dalam persekitaran terjada. Kalau terus lagi boleh sampai ke Bkt Fraser
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Gambar Empangan Sungai Selangor Terkini ( 2014 )My Profile

  14. ketara sgt..harap2 hujan yg turun smalam dan hari nie dpt naikkan sikit paras air kt empangan tu insyaallah 🙂
    Jom terjah post menarik dari Vimax Malaysia ..Vimax tiada kesan sampinganMy Profile

  15. sekarang hujan dah mula turun mungkin dapat tambah sikit air kat empangan tu
    Jom terjah post menarik dari zool ..Apabila mesin basuh Toshiba telah sampai ke rumahMy Profile

  16. nampak kontang dah. tapi Sya suka pemandangan kat empangan ni
    Jom terjah post menarik dari Sya Isya ..CARA BACK UP BLOG DAN PINDAH HOSTING PALING MUDAH DAN SELAMATMy Profile

  17. wah berbeza yer, ni memang ketara kemarau dan juga sedikitnya air
    Jom terjah post menarik dari Juan ..Resdung Dan Petua Tradisional MerawatnyaMy Profile

  18. Nampak ketara air empangan Sungai Selangor masih lagi di tahap kritikal.
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Jangan lupa baca buku edisi khas DenaihatiMy Profile

Trackbacks

  1. […] PINGBACK NEGARAKU.MY: Gambar Empangan Sungai Selangor Terkini ( 2014 ) | kujie2.com […]