Semak Permohonan Kolej Vokasional Dan Sekolah Menengah Teknik 2014
Panduan

Semak Permohonan Kolej Vokasional Dan Sekolah Menengah Teknik 2014

BARU ! –  klik di sini – Permohonan Online Ke Kolej Vokasional 2015 Dibuka 3 November 2014

BARU ! –  klik di sini  – Syarat Kelayakan dan Senarai Kursus Kolej Vokasional 2015 !

BARU ! –  klik di sini  –Cara Mengisi Borang Permohonan Online Ke Kolej Vokasional

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Untuk membuat semakan kemasukkan ke Kolej Vokasional dan Sekolah Menengah Teknik 2014 sila klik  link ini –  http://apps.moe.gov.my/esptv/sptv_semakan2014/

Laman Portal Rasmi Kementerian Pendidikan Malaysia ( moe.gov.my ) pun down, laman web Bahagian Pendidikan Teknik dan Vokasional  ( bptv.edu.my ) pun kena suspended.

Mengikut status  dari Facebook Bptv Kpm, pelajar boleh membuat semak kemasukkan ke kolej vokasional dan sekolah teknik 2014  melalui link yang diberikan diatas.

nota * pagi ni laman web moe.gov.my telah dibaikpulih seperti biasa tetapi laman web bptv.edu.my masih down.

 

semak kemasukkan ke kolej vokasional dan sekolah teknik

 

Ada yang tanya saya, boleh tak buat rayuan secara online?

Tak ada rayuan online,  Pelajar  Boleh membuat rayuan terus ke Kolej Vokasional tersebut tetapi keputusan pengambilannya bergantung kepada kekosongan tempat.

Yuran Kolej Vokasional

Yuran macam sekolah biasa.  Cuma ada yuran PIBG dan bayar duit makan asrama jika tinggal di asrama. Nanti di Tahun 3 & 4, tak ada pula diberitahu  kalau ada yuran lain daripada itu. So far, macam sekolah biasa aje, duit bantuan persekolahan pun dapat  masa tahun 1 & 2, tahun 3 & 4 tak dapat lagi.

Antara keperluan lain,  beli barang untuk kegunaan di bengkel masa mereka belajar subjek bengkel masing- masing dan baju korporat sebab di kolej tak gunakan baju sekolah.

 

senarai yuran dan keperluan pelajar kolej vokasional

Ini adalah senarai keperluan pelajar Kolej Vokasional Melaka Tengah

Nota :
i/ Moga berjaya!
ii/ Terima kasih  Kak Long, seorang guru dedikasi di salah sebuah Kolej Vokasional yang banyak memberi maklumat untuk dikongsi diblog kujie2.com

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

13 thoughts on “Semak Permohonan Kolej Vokasional Dan Sekolah Menengah Teknik 2014

    1. menurut guru anak saya, apabila menerima keputusan PT3, murid akan menerima sekali tawaran ke mana-mana sekolah asrama yang dipilihkan layak oleh Kementerian, tak perlu memohon lagi.

    1. wahai abang yang pintar – sejak lepas PMR, inbox kak jie paling banyak dapat soalan mengenai KV – dari murid , dari ibubapa dan dari guru sekolah sendiri sebabnya info dari laman web ramai susah nak jumpa….tengok , dah 2 hari down pun bptv.edu.my tu.

      Mungkin sebab kak jie ada buat entri ni sejak tahun 2009 hasil daripada pengalaman uruskan anak sendiri ke SMT
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..3 Waktu Larangan Keluar Masuk Ke Bilik IbubapaMy Profile

Comments are closed.